اپل

آیفون ۱۰آر، پرفروش‌ترین گوشی جهان در سه ماهه اخیر

زمانی که اپل در کناری آیفون‌های جدید خود از نسخه ارزان‌قیمتی تحت عنوان آیفون ۱۰آر پرده برداشت، کمتری کسی تصور می‌کرد که این گوشی بتواند تا به این اندازه، نزد خریداران محبوب شود.

اسمارت فونی که از بسیار جهات، شباهت‌های زیادی به آیفون 5C دارد و طبق آخرین گزارش‌ها، توانست بخش زیادی از فروش آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد. اما محبوبیت آیفون ایکس آر در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت و توانست خود را به عنوان پرفروش‌ترین گوشی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کند.

فروش این گوشی به قدری بود که توانست به تنهایی، حدود ۳ درصد از کل گوشی‌های فروخته‌شده را به خود اختصاص دهد. نکته جال توجه آنکه رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها به یک اسمارت فون میان‌رده یعنی گلکسی A۱۰ از شرکت سامسونگ رسید و خبری از یک گوشی پرچمدار نیست.

این نشان می‌دهد که کاربران دیگر تمایلی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید یک گوشی ندارند و گوشی‌های میان‌رده و معمولی نیز به تمامی‌نیازهایشان پاسخ خواهد داد. در خصوص وضعیت فروش دیگر گوشی‌های اپل نیز باید گفت که آیفون ۱۱، حدود ۱.۶ درصد از کل مجموع فروش را به خود اختصاص داده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که در ماه‌های آتی، فروش آیفون ۱۱ از آیفون ۱۰آر پیشی خواهد گرفت. با این حال، گفته می‌شود که در سال ۲۰۲۰ نیز اپل نسخه‌هایی ارزن‌قیمت از گوشی‌های خود را به بازار عرضه خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به آیفون SE ۲ اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا