ایرانگوناگون

موارد خاص ناگفته در مورد لرزه گیرهای لاستیکی ارتعشات صنعتی ایران

برای مهار ارتعاش و لرزش ناشی از حرکت اقلام روتاری سیستم موتورخانه لازم است از لرزه گیرهای لاستیکی استفاده شود. ارتعاش وارده به سیستم لوله کشی باعث کوتاه شدن طول عمر اقلام می‌شود همچنین یکی دیگر از مشکلات ناشی از انتقال ارتعاش به بخش‌های دیگر می‌توان به نشتی از محل اتصالات اشاره کرد.

لرزه گیرهای لاستیکی می‌توانند ارتعاشات را تا حد قابل توجهی کاسته و به بهبود عملکرد سیستم پایپینگ کمک کنند. پایپ کالا به عنوان نماینده رسمی فروش لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران از ناگفته‌ها و آپشن‌های لرزه گیرهای لاستیکی می‌گوید.

عملکرد لرزه گیرهای لاستیکی

لرزه گیرهای لاستیکی در خطوط ورود و خروج اقلام روتاری مانند پمپ‌ها تعبیه می‌شود تا ارتعاش حرکت این اقلام را دفع کند .لرزه گیرهای لاستیکی توانایی دفع ارتعاش و لرزش سیستم را در هر دو مسیر افقی و عمودی را دارد.
لرزه گیرهای لاستیکی تماما به صورت دو سر فلنج هستند که برای هرکدام از لرزه گیرها نیاز به دو عدد فلنج جوشی است تا بتوان لرزه گیر را در خط نصب کرد. لرزه گیرها را نمی‌توان به صورت جوشی استفاده کرد و برای نصب و تعبیه لرزه گیرها نیاز به فلنج‌های جوشی است.

انواع لرزه گیرهای لاستیکی

لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران در دو مدل آصا و بلادری تولید می‌شوند. اصلی ترین تفاوت لرزه گیرهای لاستیکی آصا وبلادری در طول آنها است، منظور از طول لرزه گیر لاستیکی بُعد پشت تا پشت فلنج‌های آن است. طول لرزه گیرهای لاستیکی تولید شده به روش آصا 13 سانتی متر است و طول لرزه گیر لاستیکی تولید شده به روش بلادری با توجه سایز آن متفاوت است. لازم به ذکر است که لرزه گیر آصا نرمال بازار است.

انواع فلنج‌های لرزه گیرهای لاستیکی

لرزه گیرهای لاستیکی با توجه به دما و فشار کاری سیال عبری از آن دسته بندی می‌شوند و فلنج‌های تعبیه شده به روی آنها نیز از فشار کاری خود بدنه لرزه گیر نیز تبعیت می‌کند:

  • لرزه گیر لاستیکی مارک زرد: این نوع از لرزه گیر در فشار 10 بار و دمای 60 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • لرزه گیر لاستیکی مارک آبی: این نوع از لرزه گیر در فشار 16 بار و دمای 60 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • لرزه گیر لاستیکی مارک قرمز: لرزه گیرهای مارک قرمز توانایی تحمل فشار 10 بار و دمای 90 درجه سانتی گراد را دارد.
  • لرزه گیر لاستیکی دو مارکه آبی – قرمز: این نوع از لرزه گیرها قابل استفاده در دمای 90 درجه سانتی گراد و فشار 16 بار هستند.

مسلما فلنج‌های تعبیه شده بروی این لرزه گیرها مطابق با فشار تحملی آن است بدین صورت که فلنج‌های تعبیه شده بروی لرزه گیرهای لاستیکی مارک زرد و قرمز 10 بار و لرزه گیرهای مارک آبی و آب قرمز دارای فلنج‌های 16 بار هستند.

تطابق فلنج‌های جوشی

سوراخ کاری فلنج‌های جوشی با توجه فشار کار آنها و در برخی از سایزها با یکدیگر متفاوت هستند و لازم است در انتخاب نوع فلنج و به طبعیت از آن در انتخاب نوع لرزه گیر دقت کرد. به عنوان مثال برای خروجی پمپ خود و با توجه به دما و فشار سیال نیاز به لرزه گیر لاستیکی زرد است، لرزه گیر لاستیکی به پمپ متصل می‌شود و نازل خروجی پمپ مورد استفاده دارای فلنج کلاس 150 است. لرزه گیر زرد دارای فلنج‌های 10 بار است که مطمعنا هنگامی که مقابل فلنج پمپ قرار گیرد، مطابقتی با فلنج کلاس 150روی پمپ نخواهد داشت.

در این مواقع شرکت ارتعاشات صنعتی ایران برای حل این مشکل لرزه گیرهای زرد 10 باری را در نظر گرفته است که دارای فلنج‌های کلاس 150است و به راحتی می‌توانند به فلنج پمپ کلاس 150 متصل شوند.
تمامی لرزه گیرهای لاستیکی شرکت ارتعاشت صنعتی ایران دارای مدل فلنج کلاس 150 هستند که در خصوص ثبت سفارش می‌توان آن را تهیه کرد.
پایپ کالا به عنوان نماینده رسمی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران منتشر کننده لیست قیمت لوله و اتصالات و درصد تخفیفات همچنین مشخصات فنی لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران است.
علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com مراجعه و یا با شماره 02155696808 تماس حاصل کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا