تکنولوژی

مدیرعامل بویینگ اخراج شد

شرکت بویینگ به‌تازگی دنیس مویلنبرگ، مدیرعامل خود را به دنبال حواشی پیش‌آمده در خصوص سقوط هواپیماهای بویینگ 737، اخراج کرد.

در بیانیه شرکت بویینگ آمده که دیوید کلهون به عنوان جانشین مویلنبرگ، در این غول صنعت هوایی جهان ایفای نقش خواهد کرد. اگرچه در برخی منابع خبری آمده که مویلنبرگ از سمت خود استعفا کرده اما در بویینگ در بیانیه خود نوشت که اخراج وی، تصمیم هیات مدیره بوده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بنابر تصمیم هیات رئیسه، مقرر شد تا تغییری در مدیریت بویینگ اتفاق بیفتد تا باری دیگر اعتماد به این شرکت بازگردد. بویینگ سخت تلاش می‌کند تا روابط خود را با نهادهای قانونگذار، مشتریان و سهامداران خود بهبود ببخشد.

برای آن دسته از افرادی که کمتر خبرها را دنبال می‌کنند، باید بگوییم که تقریبا 18 ماه پیش، سقوط دو فروند هواپیمای بویینگ 737 مکس، بحرانی بزرگ را برای این شرکت بوجود آورد. در یکی از این هواپیماها که سقوط آن به ماه مارس 2019 برمی‌گردد، 257 سرنشین آن کشته شدند. در اکتبر 2019 نیز هواپیمای دوم بویینگ 737 مکس در اندونزی سقوط کرد و جان 189 نفر را گرفت.

بررسی‌ها‌ی متعددی روی علت این حادثه صورت گرفت که در نهایت، وجود نقص در نرم‌افزار ویژه سیستم کنترل (MCAS) که برای این هواپیما طراحی شده بود، به عنوان عامل اصلی معرفی شد. اما جالب آنجا بود که اداره هوانوردی فدرال (FAA) آمریکا از وجود این نقص مطلع بود و با این وجود، اجازه پرواز را برای این هواپیماها صادر می‌کرد.

حال و با کناره‌گیری دنیس مویلنبرگ و تا زمانی که کلهون، سکان هدایت این شرکت را در دست بگیرد، گرِگ اسمیت، مدیر ارشد مالی بویینگ به عنوان مدیرعامل موقت ایفای نقش خواهد کرد. کلهون در این رابطه عنوان کرد: من قویا به آینده بویینگ و هواپیماهای 737 مکس امیدوار هستم و باعث افتخار من است که رهبری این شرکت بزرگ با بیش از 150 هزار کارمند را که برای تغییر آینده حمل و نقل هوایی سخت کار می‌کنند، برعهده خواهم داشت.

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا