تکنولوژی

آیا تیک تاک مقر خود را به خارج از چین انتقال می‌دهد؟

به دنبال افزایش فشارها از سوی دولت آمریکا مبنی بر تبیین دقیق عملکرد اپلیکیشن تیک تاک و درخواست مسئولان این کشور برای توقف فعالیت این شبکه بزرگ اجتماعی، به نظر می‌رسد شرکت بایت‌دنس که مالکیت تیک تاک را در اختیار دارد برای رهایی از این فشارها، انتقال مقر خود به خارچ از چین را در دستور کار قرار داده است.

بایت‌دنس قصد دارد تا با این کار، ثابت کند که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و نگرانی‌ها‌ در خصوص امنیت ملی کشورها، بی‌اساس است. طبق آخرین گزارش‌ها‌، تیک تاک توانست در سال 2019 به محبوبیت خیره‌کننده‌ای نزد کاربران دست یابد و تعداد دانلودهای این اپلیکیشن به حدی بود که توانست در این سال، به عنوان سومین اپلیکیشن پرطرفدار و پردانلود تبدیل شود و اینستاگرام و اسنپ چت را به چالشی بزرگ بکشاند.

این محبوبیت در آمریکا نیز مشاهده می‌شود به طوری که بیشترین میزان دانلود را در میان اپلیکیشن‌ها‌ در سال 2019 داشته؛ به طوری که برآوردهای شرکت App Annie نشان می‌دهد که ماهانه حدود 20 میلیون نفر در آمریکا و 665 میلیون نفر به طور فعال از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

اما این رشد قابل‌توجه، سوالاتی را در خصوص فعالیت و عملکرد این اپلیکیشن در اذهان بوجود آورده و برای مثال، دولت آمریکا تحقیقاتی را در این زمینه و ارتباط آن با دولت چین آغاز کرده است. اما بایت‌دنس بارها اعلام کرده که سیاست‌ها‌ و فعالیت‌ها‌ی کسب‌وکار این شرکت، هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد.

اگرچه بایت‌دنس از ماه نوامبر، اقداماتی را برای جدا کردن تیک تاک از کسب‌وکار چین آغاز کرده اما اخیر بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت که این شرکت قصد دارد تا مقر خود را از چین به کشوری دیگر منتقل کند. در میان شهر مدنظر بایت‌دنس، هیچ شهری از آمریکا مشاهده نمی‌شود اما شنیده‌ها‌ حاکی از آن است که سنگاپور یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هاست. ناگفته نماند که در حال حاضر، یکی از دفاتر تیک تاک در شهر لس انجلس آمریکا واقع شده است.

البته مدیران بایت‌دنس شهرهای لندن و دوبلین را نیز به عنوان دفاتر اصلی فعالیت‌ها‌ی خود در نظر گرفته‌اند که هنوز تصمیمی‌در این رابطه اتخاذ نشده است.

منبع
Tech Spot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا