گوگل

پاداش ۲۴۰ میلیون دلاری برای ساندار پیچای مدیرعامل گوگل

مشوق‌های جدید برای مدیرعامل بعد از خروج بنیانگذاران

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل اگر تمام اهداف تامین شده‌اش در سه سال آینده شرکت گوگل را محقق کند با پاداش سهمی معادل ۲۴۰ میلیون دلاری روبه رو خواهد شد.

این پاداش به جز دو میلیون دلار حقوق سالانه‌ای است که این مدیر موفق گوگل قرار است از سال ۲۰۲۰ دریافت کند.

شرکتهای مختلف با قراردادن اهداف و پاداش برای مدیران در آینده آنها را ترغیب به رسیدن به آن اهداف می‌کنند.

شرکت آلفابت حالا اعلام کرده اگر عملکرد سهام این شرکت در شاخص  S&P مثبت باشد پاداش مدیرعامل گوگل ۹۰ میلیون دلار به صورت سهم خواهد بود.

ساندار پیچای ۴۷ ساله است و حالا بعد از خروج لری پیچ و سرگئی برین دو بنیانگذار گوگل از جمع مدیران شرکت عملا مدیریت کامل شرکت را برعهده دارد.

با این حال بعید است این پاداش تعیین شده برای این مدیر گوگل چندان او را متعجب کند این مهندس گوگل سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار پاداش به صورت سهم دریافت کرد و سال قبل از آن هم ۱۰۰ میلیون دلار پاداش گرفته بود. با این حال سال گذشته او سهام اعطا شده از سوی هیات مدیره را نپذیرفت چراکه به گفته او پیش‌تر پاداشش را دریافت کرده بود.

مجموع درآمد پیچای در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱.۹ میلیون دلار بود.

نارضایتی داخلی

حقوق بالای پیچای اما با اعتراض‌هایی هم روبه رو شده است. امسال یکی از کارکنان گوگل به حقوق بالای او اعتراض کرد و گفت چرا در حالی که برخی کارکنان این شرکت در سیلیکون ولی به زحمت زندگی می‌کنند این میزان پرداخت باید به پیچای پرداخت شود.

نارضایتی بین برخی کارکنان و مدیران گوگل بعد از علنی شدن این اعتراض بالا گرفت.

پیچای در هند بزرگ شده و دانش آموخته اسنتفورد و مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا است. او در سال ۲۰۰۴ بعد از مدتی کار برای شرکت مکنزی به گوگل پیوست و بلافاصله مسوولیت برخی از شاخص‌ترین محصولات گوگل مانند Gmail و مرورگر کروم و همچنین سیستم عامل اندروید را برعهده گرفت.

وقتی در سال ۲۰۱۵ لری پیج و سرگئی برین هلدینگ آلفابت را به راه انداختند پیچای را به عنوان هدایتگر اصلی کسب و کار به کار کار گماشتند. در طی این سالها او مسوولیت‌های بیشتری در گوگل در اختیار گرفت و حتی در جریان پرسش کنگره او در مقابل نمایندگان حاضر شد.

در سوم دسامبر امسال پیچای با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل گوگل، به جای لری پیچ مدیرعامل و به جای سرگئی برین رییس هیات مدیره آلفابت شد.

سرگئی برین و لری پیچ هرکدام ۶ درصد از سهام آلفابت را به همراه حق رای در اختیار دارند. پیچای تاکنون پاداشی با سهم قابل حق رای دریافت نکرده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. عملکرد این دوستان بی نظیر هست فقط نمی دونم چرا اجازه میدند از شرکتشون سو استفاده بشه. منظورم تحریم Huawei تحت فشار آمریکا هست. این شکل رفتارها از گوگل بعید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا