گوناگون

ماشین کنترل از راه دور DJI در راه است؟

شرکت مشهور DJI که در تولید پهپاد شهرت جهانی دارد، اخیرا علاقه زیادی به گسترش فعالیت در حوزه سخت‌افزار پیدا کرده است. به‌نظر می‌رسد این شرکت به زودی تولید و عرضه ماشین کنترل از راه دور را آغاز کند.

این خبر با رویت پتنت جدید شرکت DJI حالا قوت بیشتری پیدا کرده است. در این پتنت یک ماشین کنترلی کوچک دیده می‌شود که روی آن یک دوربین نصب شده است. بنابراین تصاویری که ثبت می‌شوند، مشابه تصاویر پهپادهای شرکت خواهند بود البته با این تفاوت که به جای هوا، از روی سطح زمین گرفته شده‌اند.

طبق اسناد ثبت شده، این خودرو به چهار چرخ مجهز است که قابلیت چرخش 360 درجه دارند. این قابلیت به ماشین کنترلی DJI این امکان را می‌دهد که خیلی راحت از موانع مختلف عبور کرده و در فضاهای محدود به راحتی حرکت کند.

روی سقف خودرو هم یک دوربین به‌کارگرفته شده که شباهت زیادی به دوربین‌ پهپادهای شرکت دارد. این خودرو همچنین  از فناوری‌های متعددی بهره می‌برد که لرزش دوربین را به حداقل می‌رسانند و تصاویر با ثبات قابل قبولی ضبط می‌شوند.

چنین تصمیمی از سوی DJI کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد چراکه با استفاده از دوربین‌ و باتری که روی پهپادهای شرکت استفاده می‌شود، DJI حالا می‌تواند امکانات فیلمبرداری زمینی را نیز در اختیار علاقه‌‌مندان قرار دهد.

فیلم‌سازان حرفه‌ای می‌توانند از این ماشین کنترل از راه دور و یک پهپاد به‌صورت هم‌زمان استفاده کنند و هرچه را که در حال رخ دادن است از زوایای مختلف فیلم‌برداری کنند.

البته همانند تمام پتنت‌هایی که توسط شرکت های تکنولوژی ثبت می‌شوند، این اسناد و مدارک ثبت شده توسط DJI هم دال بر قطعی بودن تولید آن نیست.

منبع
Tech Radar

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا