اپلسامسونگ

میزان تشعشعات رادیویی آیفون 7 فراتر از حد مجاز نیست

نشریه شیکاگو تریبیون در ماه آگوست با انتشار گزارشی مدعی شد که میزان انتشار تشعشعات رادیویی برخی گوشی‌های ساخت شرکت‌های اپل و سامسونگ، فراتر از حد استاندارد است.

این نشریه نوشت که در تست‌های بعمل آمده، مشخص شد که گوشی‌هایی همچون آیفون 7، آیفون 8، گلکسی اس8، گلکسی اس9 و چند مدل دیگر متعلق به این دو شرکت بیشتر از حد مجاز تعیین شده، امواج رادیویی ساطع می‌کنند.

اما سازمان FCC در واکنش به انتشار این گزارش، به طور مستقل آزمایش‌های بیشتری را روی این گوشی انجام داد و اعلام کرد که میزان انتشار تشعشعات رادیویی توسط گوشی‌های آیفون اپل و گلکسی سامسونگ، از حد مجاز بیشتر نیست.

شیکاگو تریبیون در گزارش خود آورده بود که برای مثال، میزان تشعشعات آیفون 7 تقریبا دوبرابر فراتر از آن چیزی بود که شرکت اپل در گزارش خود به نهادهای قانونگذار فدرال آورده بود. اما شرکت اپل نیز در واکنش به این ادعا، اعلام کرد که نتایج این آزمایش‌ها هرگز قابل استناد نیست چراکه تست‌های بعمل آمده، هرگز مطابق با روش‌های استاندارد نبوده است.

این بحث و جدل، پای سازمان FCC را به ماجرا باز کرد و تقریبا چهار ماه بعد از انتشار گزارش شیکاگو تریبیون، این نهاد نوشت که تست‌های صورت گرفته روی گوشی‌های موبایل آیفون و گلکسی نشان می‌دهد که میزان تشعشعات رادیویی فراتر از حد مشخص شده توسط فدرال نیست.

بدین ترتیب، ورود FCC به ماجرا نشان داد که نگرانی‌های کاربران در خصوص انتشار امواج رادیویی توسط گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل بی‌مورد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا