تکنولوژیمتا

ممنوعیت تبلیغ اسلحه و سیگار الکترونیکی در اینستاگرام

اینستاگرام اخیرا اقدامات خود برای مبارزه با محصولات مضر و آسیب‌رسان به سلامت انسان را تشدید و اعلام کرد که از این پس، تبلیغ هرگونه اسلحه و محصولات مرتبط با دود از قبیل سیگارهای الکترونیکی و تنباکو در این پلتفرم توسط اینفلوئنسرها ممنوع است.

همانطور که می‌دانید تبلیغ انواع محصولات در اینستاگرام توسط سلبریتی‌ها و دیگر کاربرانی که فالوورهای زیادی دارند (اینفلوئنسرها)، فراگیر شده و شامل محصولات متنوعی از قبیل لباس، غذا، رستوران و غیره می‌شود.

اگرچه اینستاگرام و فیسبوک، پیشتر تبلیغ محصولات مرتبط با تنباکو را ممنوع کردند، اما تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکی از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند به طوری که با درج هشتگ‌هایی خاص و یا ارسال پست‌های متنوع، نسبت به این کار اقدام می‌کنند. برخی از این افراد، پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که در آن‌ها، هدیه‌ای از طرف شرکت‌های تولیدکننده سیگارهای الکترونیکی به آن‌ها داده می‌شود و از این طریق، محصولات شرکت را تبلیغ می‌کنند.

اینستاگرام در این رابطه اعلام کرد که از این پس، ارسال پست‌هایی با هدف تبلیغ اسلحه، تنباکو و محصولات دودی ممنوع است. تبلیغ این محصولات با سیاست‌های تبلیغاتی اینستاگرام در تضاد است و این شرکت به زودی محتوای اینستاگرام را بررسی و پست‌های حاوی این گونه تبلیغات را شناسایی خواهد کرد.

این اقدام از سوی اینستاگرام در حالی اجرا می‌شود که طبق آخرین گزارش‌ها، میزان استفاده افراد کم سن و سال از محصولات مرتبط با دود و سیگارهای الکترونیکی در طی یکی دو سال اخیر به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و با توجه به استفاده بیش از حد این افراد از شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام، تبلیغ این محصولات می‌تواند آن‌ها را به خرید و استفاده ترغیب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا