اپل

فروش آیفون‌های 5G در سال بعد ناامیدکننده خواهد بود

اپل هرگز در استفاده از فناوری‌های ارتباطی و وایرلس پیشگام نبوده و با نگاهی به گوشی‌های این شرکت در سال‌های اخیر، به خوبی می‌توان به این مساله پی برد.

اگر خاطرتان باشد، اپل چند وقت پس از عرضه مدل‌های 3G و یا حتی 4G در بازار، گوشی‌های آیفون خود را به این دو فناوری ارتباطی مجهز کرد. در واقع، اولین گوشی 4G اپل در سال 2013 و تحت عنون آیفون 5 معرفی شد؛ یعنی دو سال بعد از عرضه اولین گوشی 4G به بازار اسمارت فون‌ها.

حال نوبت به فناوری 5G رسیده و علی رغم آنکه تاکنون چندین شرکت، مدل‌های 5G خود را به بازار عرضه کرده‌اند، هنوز خبری از آیفون 5G نشده است. طبق آخرین شنیده‌ها، اولین گوشی 5G آیفون، در ماه سپتامبر سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

اما به گفته جین مانستر، از مدیران مرکز تحقیقاتی Loup Ventures، نمی‌توان اپل را در عرضه با تاخیر آیفون 5G مقصر دانست. او گفت اگرچه فرصت‌های زیادی در زمینه فناوری 5G پیش روی اپل وجود دارد، اما متاسفانه هنوز پوشش این شبکه ارتباطی، آنچنان که باید و شاید، کامل نشده و همین مساله منجر به فروش ضعیف گوشی‌های آیفون در بازار خواهد شد.

وی ادامه داد که مقصر اصلی این امر، شرکت‌های مخابراتی هستند که نتوانسته‌اند هنوز در این زمینه و ارائه پوشش صد درصدی شبکه 5G موفق عمل کنند.‌هانس وستبرگ، مدیرعامل شرکت ورایزن در این رابطه گفت که تا سال 2024، تنها 50 درصد از آمریکایی‌ها قادر خواهند تا از ظرفیت‌های گوشی‌های مجهز به فناوری 5G استفاده کنند.

او به نتایج تحقیق یکی از کارمندان خود اشاره کرد و افزود از میان 1050 کاربر آیفون که به سوالات نظرسنجی پاسخ دادند، تنها 23 درصد از آن‌ها نسبت به تعویض گوشی فعلی خود با آیفون 1200 دلاری 5G ابراز تمایل کردند.

مانستر نیز پیش‌بینی کرد فروش گوشی‌های 5G آیفون، ناامیدکننده خواهد بود. برآوردهای بسیاری از کارشناسان از بازار و بررسی قدرت خرید کاربران، نشان می‌دهد که آینده چندان روشنی حداقل در سال 2020 در انتظار اپل و آیفون‌های 5G جدید این شرکت نیست. با این حال، باید منتظر ماند و واکنش بازار را در این رابط دید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا