موبایل

چند درصد از کاربران به خرید گوشی‌های بالای هزار دلار تمایل دارند؟

پیشرفت چشمگیر در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند سبب شده تا کاربران، بیشتر از قبل، گوشی‌های خود را حفظ کنند و تمایل کمتری به خرید و یا تعویض آن داشته باشند.

به زعم کارشناسان، ورود گوشی‌های مجهز به فناوری 5G، می‌تواند این رویه را تغییر دهد. اما برد آکیوز، مدیر اجرایی و تحلیلگر شرکت NPD Connected Intelligence، معتقد است که قیمت بالای احتمالی گوشی‌های 5G می‌تواند مانع از تحقق این امر شود.

تقریبا دو سال است که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته برخی شرکت‌ها، با قیمت حدودی هزار دلار به بازار عرضه می‌شوند. اگرچه خرید این گوشی‌ها در طی ماه‌های اخیر به نسبت اولین ماه‌های عرضه، تا حدودی بیشتر شده اما این بدین معنی است که افزایش قیمت دوباره اسمارت فون‌ها، تاثیری در تمایل آن‌ها به خرید نخواهد گذاشت.

طبق نظرسنجی که اخیرا محققان شرکت NPD انجام داده‌اند، کمتر از 10 درصد کاربران به خرید گوشی‌هایی با قیمتی فراتر از هزار دلار تمایل دارند. حال و با توجه به اینکه گوشی‌های 5G با قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های کنونی و تقریبا 1200 دلار عرضه خواهد شد، بعید به نظر می‌رسد که شاهد تغییری در چرخه خرید و تعویض گوشی‌ها حداقل در سال 2020 باشیم. حتی برخی‌ها معتقدند که گوشی‌های 5G نمی‌توانند آنچنان که انتظار می‌رود، با استقبال خریداران مواجه شوند.

البته نگرانی‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است باتوجه به وضعت فعلی تکنولوژی 5G، محدودیت‌هایی پیش روی کاربران در استفاده تمام و کمال از این فناوری وجود داشته باشد. از طرفی دیگر، گزارش NPD نشان می‌دهد که تنها بخش کمی‌از کاربران، اطلاعات دقیقی در خصوص فناوری 5G در اختیار دارند و حدود دو سوم از دارندگان گوشی‌های هوشمند، تمایلی به خرید مدل 5G ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا