تکنولوژیهوش مصنوعی

هوش مصنوعی انویدیا می‌تواند تصاویر دوبعدی را سه‌بعدی کند

خلق مدل‌های سه‌بعدی به نسبت مدل‌های دوبعدی، سخت‌تر است و دردسرهای خاص به خود را دارد. برخلاف مدل‌های دوبعدی که از آن‌ها به عنوان «فلت» یا صاف یاد می‌شود، طراحان در ساخت مدل‌های سه‌بعدی نیازمند توجه به تمامی‌ زوایا و جنبه‌های یک ایده هستند و این کار نیازمند صرف زمان بیشتر و دقت به مراتب بالاتری است.

اما اخیرا محققان شرکت انویدیا موفق توانسته‌اند راه‌حل جدیدی را برای تسهیل کار طراحان، خلق کنند. آن‌ها موفق به ساخت سیستمی‌مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند مدل‌های دوبعدی را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کند.

این فرآیند از طریق کار تیمی‌میان محققان انویدیا و پژوهشگران موسسه وکتور متعلق به دانشگاه تورنتو و همچنین محققان دانشگاه Aalto محقق شده است. سانجا فیدلر، مدیر بخش هوش مصنوعی انویدیا در گفت‌وگو با نشریه VentureBeat عنوان کرد که با کمک این سیستم، می‌تواند به راحتی یک عکس دو بعدی گرفته و آن را به یک مدل سه‌بعدی تبدیل کند. این یعنی، هوش مصنوعی طراحی شده، روی تصویر شما را به گونه‌ای کار می‌کند که انگار از زوایای مختلف از آن عکاسی شده است.

حتی این قابلیت نیز در هوش مصنوعی انویدیا تعبیه شده که بتواند تصاویر و عکس‌های قدیمی‌را به عکس‌های سه‌بعدی تبدیل کند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که سیستم‌های مجهز به قابلیت تبدیل عکس‌های دوبعدی به سه‌بعدی، چندان هم جدید نیستند و حتی محققان شرکت‌های گوگل و فیسبوک نیز چند سالیست که در حال کار روی آن هستند.

با این حال، یکی از تفاوت‌های اصلی هوش مصنوعی انویدیا در این است که می‌تواند جزییات سه‌بعدی بیشتر را در شکل، رنگ، بافت، نور و غیره به خروجی تصویر سه‌بعدی خود اضافه کند.

هوش مصنوعی انویدا می‌تواند تصاویر دوبعدی را سه‌بعدی کند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا