شبکه‌های اجتماعیمتا

رشوه به کارمند فیس بوک برای آزادسازی اکانت‌های بسته شده

بر اساس گزارش جدیدی از سوی وبسایت  BuzzFeed News، ظاهرا یکی از کارمندان فیس بوک هزاران دلار رشوه از یک شرکت تبلیغاتی به نام Ads Inc گرفته تا اکانت‌های بسته شده این شرکت را دوباره فعال کند.

براساس گزارش‌ها، این شرکت تبلیغاتی که در سن دیگو قرار دارد، مبلغی به اندازه 8 هزار دلار به یک کارمند فیس بوک رشوه پرداخت کرده تا اکانت‌های بلوک شده این شرکت را دوباره فعال کند. اکانت‌های فیس بوک این شرکت تبلیغاتی، ظاهرا در سال جاری به دلیل نقض قوانین شبکه فیس بوک بسته و بلاک شده بود.

در ماه اکتبر سال جاری، گزارش مفصلی در وبسایت BuzzFeed منتشر شد که اعلام می‌کرد این شرکت چگونه تبلیغات فریب کارانه خود را به روی هزاران اکانت شخصی در فیس بوک منتشر می‌کرده است. شیوه کار Ads Inc بدین صورت بود که با پرداخت مبلغ ناچیز 15 الی 30 دلار، کاربران عادی فیس بوک را راضی می‌کرد تا به اکانت آنها دسترسی پیدا کند و بعد خود شرکت، اطلاعات جمع آوری شده را به دیگر شرکت‌های تبلیغاتی به مبلغ هنگفت 800 دلار می‌فروخت. این شرکت تبلیغاتی به کاربران پول ناچیزی پرداخت می‌کرد تا پُست‌های تبلیغاتی خود را از طریق اکانت‌های آنان منتشر کرده و به این شیوه قوانین فیس بوک را دور می‌زدند. بر اساس قوانین فیس بوک، اجاره اکانت‌ها غیر مجاز است و هر اکانتی که تبلیغات شرکت Ads Inc ‌کند نیز بلاک می‌شود.

اما ظاهرا مسئولین شرکت Ads Inc با پیشنهاد رشوه به کارمندان فیس بوک، بارها تلاش کرده‌اند که اکانت‌های خود را از وضعیت بلوکه درآورند.

یک سخنگوی فیس بوک در بیانیه‌ای اعلام کرده:« این رفتار، طبق قوانین کاملا ممنوع بوده و فرد خاطی، دیگر با فیس بوک همکاری نمی‌کند. ما در حال تحقیق بیشتر پیرامون این موضوع هستیم.»

با وجود اینکه فرد رشوه گیر ظاهرا دیگر با فیس بوک همکاری نمی‌کند اما به گفته یکی از کارمندان اسبق شرکت Ads Inc، رشوه بگیران بیش از یک نفر بوده‌اند که برای آزادسازی اکانت‌های مسدود شده اعلام آمادگی کرده بودند.

شرکت Ads Inc، پُست‌هایی تبیغاتی منتشر می‌کرد که از لحاظ ظاهرای شباهت زیادی با پُست‌های شبکه‌های معروف و شناخته شده داشت و به همین شیوه برخی از کاربران این شبکه را فریب می‌داد.

منبع: بیزنس اینسایدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا