تکنولوژی

با این روش‌ها می‌توانید مانع از جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند شوید

همه چیز در دنیای امروز در حال هوشمند شدن است و تلویزیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما این هوشمندی اگرچه توانسته در ظاهر، امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای را برای کاربران به ارمغان آورد، اما همه این‌ها در ازای جاسوسی و دریاف اطلاعات کاربران ارائه می شود.

طبق گزارشی پلیس فدرال آمریکا، دستگاه‌هایی همچون تلویزیون‌های هوشمند امروزی، پا را بسیار فرتر از آنچه که می‌بایست، گذاشته‌اند. این نهاد به کاربران هشدار داد تا مراقب حرف‌ها و رفتار خود در مقابل سنسورهای تلویزیون‌های هوشمند باشند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند برای هکرها به عنوان دروازه‌هایی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران باشند و از آنچه در مقابل این تلویزیون‌ها به زبان می‌آورند و یا انجام می‌دهند، جاسوسی کنند.

این مساله نگرانی‌های زیادی را برای دارندگان این تلویزیون‌ها بوجود آورده است. برای نمونه، در سال 2017 شرکت ویزیو توانست بیشترین میزان تلویزیون را در آمریکا به فروش برساند. اما پیس فدرال آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که تمامی‌تلویزون‌های این شرکت از کاربران جاسوسی می‌کنند و در نهایت و با توجه به شکایتی که علیه ویزیو مطرح شد، این شرکت به پرداخت جریمه 2.2 میلیارد دلاری محکوم شد.

این سرنوشت برای سامسونگ نیز رقم خورد به نحوی که در سال 2015، گزارش‌ها نشان داد تلویزیون‌های این شرکت از کاربران جاسوسی کرده و این اطلاعات را به شرکت‌های متقاضی واگذار می‌کردند.

از آنجایی که بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند پلی برای ورود هکرها به منازل و یا ادارات باشند، تولیدکنندگان این محصولات و همچنین کاربران می‌بایست با راه‌هایی که می‌تواند سد راه این موضوع شود، آشنا شوند و آن‌ها را مسدود کنند.

آگاهی از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند

این روزها، بسیاری از افراد بدون آگاهی و اطلاع نسبت به عملکرد تلویزیون‌ها، اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند. هر کاربری می‌بایست بداند تلویزیونی که از آن استفاده می‌کند، مجهز به چه ویژگی‌هاییست؛ آیا به دوربین و یا میکروفون مجهز است؟ آیا این ویژگی حتی در زمانی که تلویزیون روشن نیست نیز فعال می‌مانند؟  و مواردی از این دست که باید مورد توجه قرار گیرند. همه این اطلاعات در دفترچه راهنمای تلویزیون موجود است و اگر چیزی پیدا نکرید می‌توانید از شرکت سازنده بخواهید این اطلاعات را برایتان شرح دهد.

غیرفعال کردن دوربین

یکی از بهترین راهکارها این است که بعد از خرید یک تلویزیون هوشمند، به دنبال دوربین و میکروفون آن بگردید و با رفتن به بخش تنظیمات، آن‌ها را غیرفعال کنید. حتی بعد از غیرفعال کردن، می‌توانید با یک چسب سیاه و یا همرنگ با بدنه تلویزیون، روی دوربین را بپوشانید.

غیرفعال کردن سیستم شناسایی محتوا

تلویزیون‌های هوشمند به سیستم‌های تشخیص محتوا مجهزند به نحوی قادرند با کمک آن فیلم، ویدیو، موسیقی و یا هر چیزی را که از تلویزیون پخش می‌شود، شناسایی کرده و با دریافت اطلاعات این محتوا، جاسوسی کنند. توصیه می‌شود که این ویژگی را نیز از طریق تنظیمات تلویزیون غیرفعال کنید تا سدی باشد در برابری اطلاعات دریافتی این دستگاه‌ها.

به حداقل رساندن اتصال به اینترنت

یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از جاسوسی تلویزیون‌ها، قطع کردن اتصال اینترنت به دستگاه است. در این صورت دیگر راهی برای این تلویزیون‌ها به منظور ارسال اطلاعات گردآوری شده وجود نخواهد داشت و درواقع، درب خروج اطلاعات از خانه و یا محل کار خود را بسته‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا