تکنولوژی

نسل جدید حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکوم معرفی شد

پس از دردسرهای سری نخست حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک کوالکوم، این شرکت از نسل دوم این سنسور تحت عنوان 3D Sonic Max رونمایی کرد.

این دستاورد جدید مهندسان کوالکوم، به لطف برخوردار از سنسوری که تا 17 برابر بزرگ‌تر شده است، هرگونه مشکلی را که در نسل قبلی این فناوری گزارش شده، برطرف کرده است. کوالکوم سری نخست این سنسور را با امید و آرزوهای فراوان رونمایی کرد و سامسونگ نیز آن را در جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی اس پ10 بکار برد. اما طولی نکشید که گلایه‌ها و شکایت‌های متعددی از سوی دارندگان این گوشی مبنی بر عملکرد ضعیف و پر از عیب این سنسورها در فضای وب منتشر شد. حتی برخی از کاربران گزارش دادندکه می‌توان با کمک برخی از شیشه‌های محافظ صفحه، این سنسور را فریب داد و قبل گوشی را باز کرد.

اما سنسور جدید 3D Sonic Max، این مشکلات را به لطف ابعاد بزرگ‌تر خود رفع کرده است. نسل اول این سنسور در اندازه 4 در 9 میلیمتری معرفی شد، حال آنکه نسل دوم آن با ابعاد 20 در 30 میلیمتری تولید شده است.

طبق گفته کوالکوم، ابعاد بزرگ این سنسور سبب می‌شود تا مشکل قرارگیری انگشت روی صفحه که اغلب مورد گلایه کاربران بود، برطرف شود. الکس کاتوزیان، از مدیران ارشد کوالکوم در این رابطه گفت که سنسور اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max، باگ محافظ صفحه را که پیشتر گزارش شده بود، برطرف کرده و حتی قادر است به طور همزمان دو اثر انگشت را اسکن کند. این ویژگی می‌تواند منجر به ارتقای امنیت دستگاه خواهد شد.

اما تنها چیزی که در نسل جدید این نسخه به نسبت مدل قبلی آن تغییری نکرده، سرعت بازگشایی قفل گوشی است. کاتوزیان گفت که مدت زمان انتظار برای آنلاک شدن گوشی در هر دو نسخه از این سنسور، یکسان است. البته تمامی‌این اطلاعات فعلا روی کاغذ هستند و باید در عمل، کارکرد آن را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.

هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی به استفاده از 3D Sonic Max در محصولات خود روی خواهند آورد. برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که احتمالا اپل نیز از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا