شبکه‌های اجتماعی

توییتر اکانت «دنیل استلا» را به دلیل تهدید نماینده مسلمان کنگره بست

اگرچه توییتر تمایل چندانی به مسدود کردن توییت‌های کاربران و بویژه سیاستمداران ندارد، اما قوانین و محدودیت‌هایی را نیز اعمال کرده تا بتواند کنترل بیشتری بر این پلتفرم داشته باشد. اخیرا این شبکه اجتماعی، حساب کاربری یکی از سیاستمداران آمریکایی به نام «دنیل استلا» را بست.

استلا به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آمریکا شناخته می‌شود و اخیرا توییت‌هایی را علیه «ایلهان عمر» نماینده مسلمان حزب دموکرات منتشر کرد. توییتر اعلام کرد که اکانت دانیل استلا به دیلی نقض مکرر سیاست‌ها و قوانین توییتر مسدود شده است.

اگرچه توییتر اعلام نکرد که چه مواردی در توییت‌های استلا، سیاست‌های این شرکت را نقض کرده است اما قطعا بی‌ارتباط با توییت‌های وی علیه نماینده رقیب از حزب دموکرات یعنی ایلهان عمر نبوده است.

او در توییتی نوشت که اگر مشخص شود ایلهان عمر اسناد و اطلاعات محرمانه را به از طریق قطر به ایران ارسال کرده، می‌بایست به دلیل خیانت، محاکمه شود. این ادعای استلا با سند و مدرکی همراه نبود و به خاطر ترویج خشونت و تهدید و نقض سیاست‌های توییتر، این شرکت اکانت وی را بست.

استلا در واکنش به اقدام توییتر اعلام کرد که هیچ قصدی برای ترویج خشونت نداشته و مدعی شد که صرفا خواستار پیگیری ماجرا شده است. چند وقتی است که ایلهان عمر هدف حمله دیگر سیاستمداران قرار می‌گیرد و اکثرا هم او را به توطئه متهم می‌کنند.

توییتر توضیح بیشتری در این رابطه منتشر نکرد اما طبق سیاست‌های این شرکت، مواردی همانند توییت‌های استلا که گفتار خشونت‌آمیز در آن مشهود است، می‌تواند در واقعیت منجر به تهدید و خطر افتادن جان یک فرد شود.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا