سامسونگ

خداحافظی سامسونگ با حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک

منابع خبری کره‎‌ای خبر داده‌اند که مشکلات بوجود آمده در حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک گوشی‌ها‌ی گلکسی اس10 و گلکسی نوت 10، رابطه میان سامسونگ و کوالکوم را شکرآب کرده است.

همانطور که می‌دانید سامسونگ در سال جاری میلادی برای اولین بار از حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک در نسل جدید گوشی‌ها‌ی پرچمدار خود استفاده کرد تا بتواند امنیتی بالاتر و عملکردی سریع‌تر را در بازگشایی قفل دستگاه برای کاربران خود به ارمغان آورد. اما این مساله هرگز محقق نشد.

گزارش‌ها‌ و گلایه‌ها‌ی کاربران نشان می‌دهند که این حسگر از سرعت پایینی در آنلاک کردن دستگاه نسبت به دیگر سنسورها برخوردار است و جالب آنکه برخی کاربران نیز عنوان کرده‌اند می‌تواند از طریق محافظ صفحه‌ها‌ی ساخت دیگر شرکت‌ها‌، با هر اثر انگشت دیگری قبل دستگاه را باز کرد و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد. این مساله سبب شد تا برخی از بانک‌ها‌، فعالیت اپلیکیشن خود را بر روی گوشی‌ها‌ی سامسونگ متوقف کنند تا این مشکل برطرف شود.

مشکلات امنیتی حسگرهای اولتراسونیک گوشی‌ها‌ی جدید سامسونگ، بسیاری از شرکت‌ها‌ را نسبت به استفاده از این فناوری مردد کرده است به طوری که شرکت‌ها‌ی علاقمند به استفاده از فناوری، از تصمیم خود برگشتند. این مشکلات، احتمالا رویه سامسونگ را نیز تغییر خواهد داد به گفته نشریه‌ها‌ی کره‌ای، این شرکت احتمالا در آینده عطای حسگرهای اولتراسونیک را لقایش خواهد بخشید و به استفاده از حسگرهای اثرانگشت اپتیکال روی خواهد آورد.

از طرفی، این گزارش‌ها‌ قطعا به گوش مدیران کوالکوم نیز رسیده و طبق آخرین شنیده‌ها‌، این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک و در جریان مراسمی‌که قرار است در ماه دسامبر برگزار شود، از نسل جدید و ارتقایافته‌ای از حسگرهای اولتراسونیک خود رونمایی کند.

با این‌حال، نمی‌توان با قاطعیت گفت که نسل جدید هم بدون مشکل خواهد بود و باید دید که آیا سامسونگ بازهم ریسک‌ استفاده از این فناوری را به جان خواهد خرید یا به استفاده از حسگرهای اپتیکال روی خواهد آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا