مایکروسافت

مایکروسافت برای تجارت با هواوی معافیت گرفت

هفته پیش بود که سازمان تجارت آمریکا از اعطای معافیت تجاری به برخی از شرکت‌های آمریکایی جهت تجارت محدود با شرکت چینی هواوی خبر داد. حال خبر رسیده که مایکروسافت هم یکی از همین شرکت‌هایی است که تا بهمن ماه امسال فرصت دارند محصولات خود را به هواوی صادر کند.

سخنگوی مایکروسافت روز گذشته ضمن اعلام این خبر گفت: «روز چهارشنبه سازمان تجارت آمریکا به درخواست مایکروسافت برای تجارت با شرکت هواوی پاسخ مثبت داد و یک معافیت تجاری موقت را برای شرکت ما صادر کرد. از پاسخگویی سازمان تجارت امریکا به این درخواست مایکروسافت بسیار ممنونیم.»

سازمان تجارت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تا کنون بیش از 300 شرکت آمریکایی برای اخذ معافیت به این سازمان درخواست ارسال کرده‌اند اما تنها یک چهارم این شرکت‌ها از این مجوز برخوردار می‌شوند.

هنوز مشخص نیست چه شرکت‌ها و محصولاتی برای صادرات به شرکت هواوی مجوز دریافت کرده‌اند. برخی از منابع می‌گویند تنها یک سری قطعات و بخش‌های غیرالکتریکی موبایل امکان صادر شدن به هواوی را دارند. هواوی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات ارتباطی دنیا و دومین شرکت بزرگ تولید کننده اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شود.

شرکت مایکروسافت فعلا جزئیاتی درباره این معافیت تجاری و اینکه چه محصولاتی از طرف این شرکت به هواوی صادر خواهند شد، اعلام نکرده اما برخی از کارشناسان معتقدند این معافیت اخذ شده در اصل برای اعطای سیستم‌عامل ویندوز به هواوی است.

البته هواوی شدیدا منتظر اخذ این معافیت توسط گوگل و آغاز انتشار سیستم‌عامل اندروید برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت است که از زمان آغاز تحریم‌های تجاری، بدون اندروید عرضه شده‌اند. البته گوگل فعلا واکنشی به اخبار در زمینه معافیت‌های تجاری نشان نداده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا