خودروخودرو الکتریکی

با شاسی بلند لوکس مرسدس-می‌باخ GLS 600 آشنا شوید

سال 2017 بود که شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم شرکت مرسدس برای تولید نسخه می‌باخ خودروی بزرگ و شاسی بلند GLS این شرکت برای رقابت با نمونه‌های مشابهی همچون بنتلی بنتایگا، رولز-رویس کالینان و رنج روور SV اتوبیوگرافی به گوش می‌رسید. تا این امروز این شایعه به واقعیت تبدیل شد و مدل 2020 مرسدس-می‌باخ GLS 600 رسما قدم به عرصه وجود گذاشت.

این خودرو چیزی فراتر از یک GLS معمولی است به طوری که حتی ظاهر آن نیز نشان می‌دهد که به طراحی پانل جلو پنجره متفاوت و رنگ‌بندی دوگانه مجهز شده است. اما تغییرات اساسی در دل این بدنه زیبا و عظیم الجثه نفهته است؛ جایی که صندلی‌های این خودرو به منظور باز شدن فضای بیشتر برای سه سرنشینی (به غیر از راننده) که قرار است در آن بنشینند، بسیار جادار و راحت طراحی شده است.

داخل کابین

صندلی‌های مرسدس – می‌باخ GLS 600 به قابلیت گرمایش، جابجایی هوا و ماساژ سرنشین مجهزند و حتی سرنشینان عقب می‌توانند پاهای خود را نیز دراز کنند. کنسول میانی این خودرو ثابت بوده و بسیاری از امکانات از قبیل میزهای بازشونده و حتی یخچال کوچک را برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ها در خود جای داده است.

از دیگر ویژگی‌های مرسدس – می‌باخ GLS 600 می‌توان به سقف پانوراما، تبلت‌های هفت اینچ، سیستم تهویه هوا با چندین خروجی، 9 درگاه USB، سیستم نور محیطی مجهز به 64 رنگ، سیستم صوتی Burnmester و دیگر مواردی که در اکثر خودروهای شاسی بلند لوکس وجود دارد اشاره کرد.

ببا شاسی بلند لوکس مرسدس-مایباخ GLS 600 آشنا شوید

یکی از جذابیت‌های مرسدس-می‌باخ GLS 600، حالت رانندگی اختصاصی «می‌باخ» است که قادر است تجربه‌ای لذت‌بخش و راحتی را برای سرنشینان بویژه در طول سفر به ارمغان آورد. همچنین، زمانی درب‌های خودرو باز می‌شود، خودرو به صورت خودکار ارتفاع خود را کم می‌کند تا افراد بتوانند راحت‌تر سوار و یا پیاده شوند.

موتور

ببا شاسی بلند لوکس مرسدس-مایباخ GLS 600 آشنا شوید

در زیر کاپوت مرسدس-می‌باخ GLS 600، از پیشرانه 4 لیتری تویین توربو V8 استفاده شده که قادر به ارائه قدرتی معادل 550 اسب بخار و گشتاوری معادل 729 نیوتن‌متر است. در کنار این موتور، یک سیستم الکتریکی 48 ولتی تعبیه شده که با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا 21 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های خودروی منتقل کند.

ببا شاسی بلند لوکس مرسدس-مایباخ GLS 600 آشنا شوید

و اما در خصوص سرعت مرسدس-می‌باخ GLS 600 نیز باید گفت که این خودرو در مدت زمان 4.8 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت خواهد رساند و با حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت حرکت خواهد کرد.

مرسدس هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص قیمت این خودرو منتشر نکرده اما گفته که عرضه مرسدس – می‌باخ GLS 600 از نیمه دوم سال 2020 آغاز خواهد شد.

با شاسی بلند لوکس مرسدس-مایباخ GLS 600 آشنا شوید

‫455 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا