خودرو

مرسدس بنر و رونمایی از AMG GLE 63 S و GLS 63 با توان 603 اسب بخار

علاوه بر اعلام قیمت شاسی بلند الکتریکی EQC، مرسدس بنز در جریان نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال از مدل جدید خودروهای AMG GLE 63 S و GLS 63 پرده برداشت.

این دو خودروی شاسی‌ بلند لوکس شباهت‌ها زیادی با یکدیگر دارند که بارزترین آن، مجهز بودن به پیشرانه 4 لیتری تویین توربو V8 است که قادر به تولید 602 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 850 نیوتن‌متر است. به این ارقام باید 21 اسب بخار و 249 گشتاور را نیز به لطف برخورداری از سیستم الکتریکی EQ Boost اضافه کرد.

همچنین، در هر دو مدل از سیستم تعلیق هوایی و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده شده و سیستم 4Matic به همراه سیستم چهارچرخ متحرک مجهز به قابلیت توزیع گشتاور متغیر نیز در این خودروها جای گرفته‌اند. سیستم AWD این خودرو قادر است تمامی‌100 درصد توان تولیدی را به چرخ‌های عقب منتقل و یا به طور مساوی بین محورهای عقب و یا جلو تقسیم کند که این امر با توجه به شرایط و وضعیت رانندگی تغییر خواهد کرد.

مرسدس بنر و رونمایی از AMG GLE 63 S و GLS 63 با توان 603 اسب بخار

اگر سرعت برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، مدل GLE 63 S می‌توان گزینه بهتری باشد. این خودرو قادرداست ظرف مدت زمان 3.7 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این مدت زمان برای مدل GLS 63، برابر با 4.1 ثانیه عنوان شده است. هر دو خودرو می‌توانند با حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت در خیابان‌ها به حرکت درآیند.

در خصوص شکل ظاهری این دو محصول نیز باید گفت که هر دو از جلوپنجره خاص مرسدس بنز به نام «پانامریکانا» بهره می‌برند و در قسمت پشتی نیز چهار خروجی اگزوز تعبیه شده است.

مرسدس بنر و رونمایی از AMG GLE 63 S و GLS 63 با توان 603 اسب بخار

مرسدس بنز در AMG GLE 63 S از تایرهای 21 اینچی و در GLS 63 نیز از تایرهای 23 اینچی استفاده کرده است. اندک بیرون‌زدگی تایرها نیز نمایی زیبا را به این دو خودرو بخشیده است. از دیگر ویژگی‌های محصولات جدید مرسدس بنز می‌توان به سیستم کنترل مصرف سوخت، فناوری ترمز پیشرفته مجهز به دیسک‌های 15.7 اینچی جلو و 14.6 اینچی عقب و همچنین سیستم Active Ride Control برای کنترل پدال گاز و ترمز در حین عبور از مسیرهای پردست‌انداز اشاره کرد.

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این دو خودرو منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا