شبکه‌های اجتماعی

تعداد دانلود تیک تاک از مرز 1.5 میلیارد عبور کرد

طبق آخرین گزارش‌ها، تعداد دانلود اپلیکیشن تیک تاک در گوگل پلی استو و اپ استور از مرز 1.5 میلیارد گذشت که از این میان، بیشترین دانلود برای کاربران هندی ثبت شده است.

شرکت تحقیقاتی Sensor Tower Store Intelligent با انتشار گزارشی نوشت تیک تاک در سال 2018 حدود 655.8 میلیون دانلود را تجربه کرد و به عنوان چهارمین اپلیکیشن غیربازی با بیشترین دانلود در جهان لقب گرفت.

اما تعداد دانلود این اپلیکیشن تا به اینجای سال حدود 614 میلیون بار اعلام شده که رشدی 6 درصدی را نسبت به تعداد دانلود این اپلیکیشن در مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. گفتنی است مجموع دانلود این اپلیکیشن در فوریه 2019 به یک میلیارد دانلود رسید. این مرکز تحقیقاتی ادامه داد که تا به این‌جای سال، تیک تاک سومین اپلیکیشن غیربازی با بیشترین تعداد دانلود است.

در صدر اپلیکیشن‌هایی با بیشترین تعداد دانلود، واتس اپ حضور داد که 707.4 میلیون دانلود برای آن ثبت شده و به دنبال آن فیسبوک منسجر با 636.2 میلیون در رده دوم قرار داد. اپلیکیشن‌های فیسبوک با 578 میلیون دانلود و اینستاگرام نیز با 376.2 میلیون دانلود، در جایگاه‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار دارد.

طبق گزارش Sensor Tower، بعد از فوریه 2019 و در طی 9 ماه اخیر، بالغ بر 500 میلیون دانلود نیز به رقم قبلی اضافه شد و اکنون تعداد دانلودهای تیک تاک از مرز 1.5 میلیارد بار عبور کرده است. بیشترین حجم دانلود برای کاربران هندی بوده به طوری که حدود 466.8 میلیون دانلود و یا به عبارتی، 33 درصد مجموع دانلودهای این اپلیکیشن در پلی استور و اپ استور برای هندی‌ها ثبت شده است.

تیک تاک رسما اعلام کرد که در حال حاضر، بیش از 120 میلیون کاربر فعال ماهانه در هند از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند که البته این آمار برای آوریل 20019 است و قطعا در این چند ماه به این رقم اضافه شده است. در سال 2019 میلادی، 277.6 میلیون بار دانلود تیک تاک از سوی کاربران هندی بوده است که 45 درصد از کل دانلودها را شامل می‌شود.

اخیرا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک افزایش محبوبیت تیک تاک در کشورهای جهان و بویژه هند را رسما تایید و اعلام کرد که محبوبیت و رشد این اپلیکیشن در هند، فراتر از رشد اینستاگرام بوده است.

با این حال، در رده دوم بیشترین تعداد دانلود، کاربران کشور چین قرار دارند که 173.2 میلیون دانلود برای آن‌ها ثبت شده است. تیک تاک در آمریکا نیز طرفداران بیشماری دارد و طبق گزارش Sensor Tower، بالغ بر 123.8 میلیون دانلود توسط کاربران آمریکایی ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا