اپل

حذف تمامی‌ اپلیکیشن‌های مرتبط با سیگارهای الکتریکی از اپ استور

شرکت اپل به تازگی تمامی‌ اپلیکیشن‌های مرتبط با سیگار الکتریکی از فروشگاه اپلیکیشن خود یعنی اپ استور حذف کرد. این اقدام در پی هشدارهای متخصصان بهداشت و پزشکان در خصوص مضرات استفاده از سیگارهای الکتریکی و تبدیل شدن این مساله به عنوان بحرانی برای جوانان و فراگیر شدن آن صورت گرفته است.

اپل با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه عنوان کرد: ما دستورالعمل بررسی اپ استور خود بروزرسانی کردیم و دیگر به اپلیکیشن‌هایی که استفاده از این محصولات را ترغیب و تشویق می‌کنند، اجازه حضور در اپ استور را نمی‌دهیم. از امروز دیگر این اپلیکیشن‌ها موجود و قابل دانلود نخواهند بود.

اپل از ماه ژوئن هیچ اپلیکیشنی  مرتبط با سیگار الکتریکی را در اپ استور خود ثبت و اضافه نکرد و هرگونه محصول مشابهی که به این نوع از سیگارها مرتبط بودند نیز حذف شدند. در مجموع، 181 اپلیکیشن از اپ استور حذف شدند که هرگونه برنامه مرتبط با سیگارهای الکتریکی، تحت تاثیر این اقدام اپل قرار گرفتند.

تصمیم اپل در حالی عملی شد که گسترش استفاده از سیگارهای الکتریکی، نگرانی‌های زیادی را در آمریکا بوجود آورده و در طی ماه‌های اخیر 42 نفر در این کشور بر اثر استعمال این سیگارها کشته شدند. هنوز علت دقیق مرگ این افراد مشخص نشده اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که احتمالا یک نوع ماده شیمایی که به سیگارها اضافه می‌شود، علت اصلی این اتفاق است.

پیش از این، نگرانی‌هایی نیز در خصوص منفجر شدن باتری این سیگارها و استفاده بیش از حد جوانان از این محصول، وجود داشت که بسیاری از پزشکان نسبت به این مساله هشدار داده بودند. اپل اعلام کرده که تصمیمش برای حذف این اپلیکیشن در پی این نگرانی‌ها بوده است.

در بخشی از بیانیه اپل آمده است: ما تلاش می‌کنیم تا اپ استور را به مکانی قابل اعتماد برای کاربران خود بویژه جوانان تبدیل کنیم. ما همواره در حال ارزیابی اپلیکیشن‌ها هستیم و با بررسی آخرین شواهد، هر گونه خطر و تهدید مربوط به سلامتی و رفاه کاربران را مورد توجه قرار می‌دهیم. اخیرا کارشناسان مختلفی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا گرفته تا انجمن قلب آمریکا، نسبت به گسترش بیماری‌ها در اثر استفاده از سیگارهای الکتریکی محصولات مرتبط با آن ابراز نگرانی کردند. ما این مساله را قبول داریم و دستورالعمل بررسی اپ استور خود را بروزرسانی کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا