تکنولوژی

درخواست پاپ فرانسیس از شرکت‌ها‌ی فعال در حوزه تکنولوژی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌ها‌ی جهان از شرکت‌ها‌ی فیسبوک، اپل، مایکروسافت، گوگل و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی خواست تا حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار فیلم‌ها‌ی پورنو کودک به کار بسته و مانع از دسترسی کودکان در فضای وب به این گونه فیلم‌ها‌ شوند.

فرانسیس در کنفرانسی که با حضور رهبران مذهبی جهان و همچنین نمایندگان شرکت‌ها‌ی تکنولوژیکی برگزار شد، عنوان کرد که دیگر نمی‌توان برای مانیتورینگ محتوای آنلاین، به قانون چشم دوخت چراکه فناوری به سرعت در حال حرکت روبه جلوست و مقررات نمی‌تواند همپای آن قدم بردارد.

او گفت شرکت‌ها‌یی که از زمینه فناوری و نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، می‌بایست به مسئولیت اخلاقی پایبند بوده و تلاش کنند تا از جوانان در برابر تاثیرات سوء تماشای محتواهای پورنوگرافی محافظت کنند. این نیاز وجود دارد که سرمایه‌گذاران و مدیران خود را در قبال این مساله مسئول بدانند و میلیون‌ها‌ نفر، قربانی سود حاصل از این صنعت نشوند.

پاپ فرانسیس این صحبت‌ها‌ را در پی کنفرانسی در سال 2017 که با عنوان Promoting Digital Child Dignity در رم و در سال 2018 در ابوظبی برگزار شد، مطرح کرد. او گفت که فناوری تشخیص سن و همچنین هوش مصنوعی برای حذف محتواهای نامناسب از فضای وب، دو اقدامی‌هستند که شرکت‌ها‌ی تکنولوژیکی و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها می‌بایست برای حفاظت از کودکان در دستور کار خود قرار دهند.

فرانسیس پاپ در صحبت‌ها‌ی خود اعلام کرد که تکنولوژی مزیت‌ها‌ی روشنی را برای کودکان دارد، اما در عین حال خطرات و معایبی نیز دارند که اغلب این موارد، پنهان هستند و تا زمانی که دیگر کار از کار نگذرد، متوجه آن نخواهیم شد.

او به طور غیرمستقیم گفت که فیسبوک و دیگر شرکت‌ها‌ی فعال در شبکه‌ها‌ی اجتماعی تنها پلتفرم‌ها‌ی اشتراک محتوا در نزد کاربران هستند؛ از این رو  می‌طلبد که به طور جدی بر روی این مساله کار کنند.

 

منبع
ABCNEWS

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا