تکنولوژی

فراری روما معرفی شد؛ کشف دوباره شکوه و زیبایی

باید اعتراف کرد زیبایی، اولویت فراری در تولید چند خودروی اخیر این شرکت نبوده و این خوردوساز ایتالیایی قدرت را به طراحی ترجیح داده است. خودروهای «F8 Tributo» و «S90 Stradale» نیز گواه بر تمایل فراری به داشتن مهندسین زبده به طراحان خلاق است. البته با معرفی «روما»، فراری نشان داد که هنوز عناصر زیبایی را فراموش نکرده و همچنان می‌تواند خوردوهای چشم نواز تولید کند.

روما شباهت بیشتری به خودروهای سنتی فراری دارد. با اینکه خودروهای فراری امروزی با موتورهای نیمه قدرتمند توجه بیشتری را جلب می‌کنند اما نباید فراموش کرد که اعتبار فراری بر پایه خودروهای پرسرعت و قدرتمند بنا شده است. شاسی فراری روما نیز شباهت زیادی به «فراری پورتوفینو» دارد. البته با این تفاوت که سقف روما ثابت است و از نوع کروک ساخته نشده. ضمنا طراحی بیرونی روما در مقایسه با پورتوفینو ساده‌تر و صد البته شیک‌تر به‌نظر می‌رسد.

موتور

فراری روما

با اینکه روما از موتور توربوشارژ دوگانه 8 سیلندر 3.8 لیتری بهره می‌برد اما در مقایسه با پورتوفینو با همین مشخصات فنی، قادر است قدرت بیشتری تولید کند. قدرت خروجی روما 612 اسب بخار است که در مقایسه با پورتوفینو، 21 اسب بخار افزایش داشته است. سیستم گیربکس روما نیز همانند مدل SF90 Stradale از نوع 8 دنده دو کلاچه است و دیفرانسیل خودرو نیز برای پخش بهتر وزن خودرو به چرخ‌های عقب منتقل شده است.

فراری روما

فراری ادعا می‌کند که روما طی 3.9 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و نهایت سرعت خودرو نیز 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با اینکه نهایت سرعت این خودرو با مدل پورتوفینو برابر است اما شتاب صفر تا صد روما 0.1 ثانیه کاهش پیدا کرده است. البته چنین تفاوتی به لطف کروک نبودن سقف روما و قدرت بیشتر این خوردو کاملا طبیعی است.

طراحی داخلی

فراری روما

کابین خودرو نیز طبق انتظار ظرفیت دو سرنشین دارد و یک فضای کوچ نیز بین صندلی سرنشینان تعبیه شده که ممکن است شما را یاد خودروهای Corevette قدیمی بیاندارد. درون کابین نیز کاملا مدرن و چشم نواز طراحی شده. یک نمایشگر تبلت مانند در بخش مرکزی کنسول خوردو تعبیه شده که البته جلوی صندلی شاگرد نیز یک نمایشگر کوچک قرار گرفته است.

قیمت این خودرو هنوز توسط فراری اعلام نشده اما فراموش نکنید که پورتوفینو با قیمت پایه 215 هزار دلار عرضه شد و احتمالا روما نیز با همین حدود قیمت عرضه شود. سال 2019 برای فراری سالی پر مشغله بود چراکه این خودروساز ایتالیایی از نسخه کوپه و کروک خودروی F8 و نسخه هیبریدی 812 GTS و SF90 Stradale نیز رونمایی کرد. به نظر می‌رسد فراری برای ماندن در کورس رقابت و حرکت شانه به شانه با کمپانی مک‌لارن قصد دارد خط تولید خود را با همین رویه به‌روز نگه دارد.

منبع
Digital Trends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا