تکنولوژی

رونمایی از دیزنی پلاس ، رقیب جدید و ارزان نتفلیکس

شرکت دیزنی سرانجام از سرویس اشتراکی ویدیو یا استریم ویدیوی  جدید خود با نام دیزنی پلاس +Disney رونمایی کرد و همزمان به نتفلیکس – مهمترین بازیگر سرویس استریم ویدیو – اعلام کرد که به قرارداد پخش محتوای دیزنی از طریق نتفلیکس پایان می‌دهد.

با حرکت دیزنی این شرکت حالا به بازاری وارد می‌شود که آمازون، Hulu، اپل و نتفلیکس در آن حضور دارند.

دیزنی پلاس محتوای خود را از دو گروه والت دیزنی استودیو و والت دیزنی تلویزیون تامین می‌کند و فعلا برای بازار آمریکا، کانادا و هلند عرضه کرده است. قیمت این سرویس ۶.۹۹ دلار در ماه یا ۶۶.۹۹ دلار در سال است.

پایان یافتن قرارداد با دیزنی و ورود دیزنی به ایجاد یک سرویس جدید ویدیویی ضربه واقعی به نتفلیکس خواهد بود چراکه دیزنی شرکت تولید کننده محتوای ویدیویی بزرگی است. در سال ۲۰۱۲ نتفلیکس در توافقی مهم توانسته بود نظر دیزنی را به استفاده از محتوایش جلب کند.

از سوی دیگر این یک قدم بزرگ و البته طبیعی برای دیزنی است که حالا هم از منافع تولید کننده و هم توزیع کننده محتوا بهره ببرد.

دیزنی همین الان هم بیشتر به دنبال این است که در ساخت فیلم‌های برتر نقش داشته باشد – تا مثلا آن‌ها را اجاره و در سرویس خود به نمایش بگذارد – به این ترتیب سود بیشتری از استریمینگ خود به دست خواهد آورد.

نتفلیکس بلافاصله فیلم‌های دیزنی را از روی سرویس خود حذف نخواهد کرد به این ترتیب نتفلیکس قادر خواهد بود که همه فیلم‌های والت دیزنی را تا پایان سال پخش کند از جمله دو فیلم جنگ ستارگان بعدی.

سرویس استریمینگ ویدیویی دیزنی بر اساس تکنولوژی شرکت BAMTech عرضه می‌شود. خرید سهام این شرکت را دیزنی از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد که در آن زمان استریم ویدیوی شبکه‌های ورزشی را انجام می‌داد.

دیزنی هم اکنون ۷۵ درصد سهام شرکت BAMTech را برعهده دارد.

دیزنی سرویس دیزنی پلاس را با عرضه برخی از فیلمهای مشهور مانند «داستان اسباب بازی ۴» و Frozen و همچنین برخی فیلمهای قدیمی‌تر ساخته شده توسط خود دیزنی یا شرکت پیکسار آغاز کرده است.

علاوه بر این سرویس ویدیویی شرکت دیزنی از سال آینده میلادی سرویس استریمینگ انحصاری را برای شبکه تلویزیونی ESPN هم راه‌اندازی خواهد کرد که در این صورت پخش زنده حدود ۱۰ هزار مسابقه ورزشی منطقه‌ای و بین‌المللی را برعهده خواهد داشت.

دیزنی گفته است هر دو سرویس اشتراکی ویدیوی خود را مستقیما به مشتریانش می‌فروشد.

سرویس ESPN هم از دارایی‌های دیزنی محسوب می‌شود اما در حال حاضر اشتراک مستقیم آن بسیار گران است و همین باعث شده بسیاری به دنبال راه‌های دیگری برای تماشای مسابقات ورزشی از طریق آن باشند.

همین موضوع یک نگرانی برای دیزنی بوده و به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های آن بود.

پایان یافتن قرارداد دیزنی با نتفلیکس احتمالا بسیاری از مشترکان نتفلیکس را ناامید خواهد کرد و احتمالا این شرکت به دنبال راه‌های دیگر و جدیدی برای جلب مشتریان باشد.

نتفلیکس البته در طی سالهای اخیر بسیار به دنبال آن بوده که خانه‌ای برای پخش اورجینال یا اصلی فیلم‌ها و سریال‌ها باشد به همین دلیل نتفلیکس طی سالهای اخیر به طور گسترده به یک تولید کننده فیلم تبدیل شده است و این حرکت امروز دیزنی درست بودن حرکت نتفلیکس را تایید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا