سامسونگ

آیا پرچمدار جدید سامسونگ به دوربین 1080 مگاپیکسلی مجهز می‌شود؟

این روزها و با پیشرفتی که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند حاصل شده، بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما در این میان، دوربین گوشی‌ها از جمله بخش‌هاییست که می‌تواند سبب تمایز محصولات با یکدیگر شود.

حال به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ قصد دارد تا با ساخت و استفاده از دوربینی با رزولوشن 108p، نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را یک سروگردان بالاتر از دیگر مدل‌ها قرار دهد. این اطلاعات از طریق کالبدشکافی اپلیکیشن دوربین سامسونگ در نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 2.0 کشف شده است.

در این بررسی مشخص شد که این دوربین از رزولوشن 12000 در 9000 پیکسل پشتیبانی خواهد کرد که اگر بخواهیم با رزولوشن عنوان کنیم، این دوربین به رزولوشن 108 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. البته استفاده از چنین دوربینی در گوشی‌های جدید سامسونگ، چندان هم دور از انتظار نیست چراکه اوایل سال جاری میلادی در خبرها آمده بود که این شرکت کره‌ای در حال کار بر روی سنسور 108 مگاپیکسلی است.

این یعنی، سامسونگ تنها به زمان نیاز دارد تا بتواند از این فناوری در محصولات آتی خود استفاده کند. اگر این اتفاق بیفتد، چشم بادامی‎‌ها قابلیتی بی‌نظیر را در پرچمداران خود تعبیه خواهند کرد که می‌تواند برای کاربران شبکه‌های اجتماعی که مدام در حال عکاسی هستند، بسیار مفید و کاربردی باشد.

هنوز زمان دقیقی برای عرضه این سنسوراعلام نشده، اما گفته می‌شود که احتمالا در گلکسی اس 11 شاهد بکارگیری این دوربین 108 مگاپیکسلی خواهیم بود.

منبع: Petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا