سامسونگ

سامسونگ از دوربین 108 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

شرکت سامسونگ توانست با همکاری شیائومی‌، سنسور ایزوسل برایت HMX جدیدی را تولید کند که از رزولوشن 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

این دوربین همانند سنسور 64 مگاپیکسلی که پیشتر توسط سامسونگ معرفی شد، از پیکسل‌های 0.8 میکرونی برخوردار است و به گفته این شرکت کره‌ای، این امکان را برای گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد کرد تا عکس‌هایی با کیفیتی هم‌تراز با دوربین‌های عکاسی DSLR را ثبت کنند.

این سنسور 1/1.33 اینچی در مقایسه با دیگر سنسورهای موجود از مساحت سطح بیشتری برخوردار است و این یعنی می‌تواند میزان نور بیشتری را جذب کند. در این سنسور 108 مگاپیکسلی از فناوری «تتراسل» سامسونگ استفاده شده که قادر است با ادغام چهار پیکسل، بهترین عملکرد را در محیط‌هایی با نور کم داشته باشد.

این دوربین همچنین قادر است میزان نویز را به حدقل و دقت را را به حداکثر برساند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به قابلیت ضبط ویدیوهای 6K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

شیائومی‌اخیرا قدم‌های بزرگی را در توسعه دوربین محصولات هوشمند برمی‌دارد و اخیرا خود را به یکی از پیشگامان این عرصه تبدیل کرده است. در این میان، سامسونگ نیز توانسته نظر مدیران این شرکت را جلب و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری بر روی دانش مهندسان خود در این زمینه، ترغیب کند.

طبق آخرین شنیده‌ها، سامسونگ قصد دارد تا سال 2030 میلادی، حدود 133 تریلیون دلار در زمینه کسب‌وکار چیپ لاجیک خود سرمایه‌گذاری کند. چندی پیش شیائومی‌ نیز مرکز تحقیق و توسعه جدیدی را در شهر تامپر فنلاند راه‌اندازی کرده و چندین متخصص را به استخدام خود درآورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا