خودرو الکتریکی

فورد موستانگ الکتریکی با جعبه‌دنده دستی در راه است

شرکت فورد از مدل تمام الکتریکی خودروی موستانگ خود که به جعبه‌دنده یا همان گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده، رونمایی کرد.

قرار است اطلاعات بیشتر از این خودرو در جریان نمایشگاه SEMA لاس وگاس آمریکا برای علاقمندان ارائه شود. طبق گفته فورد، این خودرو تحت عنوان «موستانگ لیتیوم» معرفی خواهد شد. این مدل تمام الکتریکی از یک باتری 800 ولتی بهره می‌‌برد که قادر است توان خروجی 900 اسب بخاری را به ارمغان آورد.

متاسفانه هنوز جزئیات بیشتری در خصوص سایر مشخصات این خودرو اعلام و مشخص نشده که با یک باتری پُر، تا چه میزان مسافت را می‌‌تواند بپیماید. اما در قسمت داخلی خودرو، شاهد بکارگیری یک نمایشگر عمودی 10.4 اینچی هستیم که بر روی داشبورد سوار شده است؛ چیزی که پیشتر نمونه آن را در خودروی 2020 اکسپلورر این شرکت دیدیم.

اگرچه این روزها بسیاری از تولیدکنندگان به استفاده از گیربکس اتوماتیک در خودروهای خود روی آورده‌اند، اما هنوز هم افرادی بیشماری هستند که به جعبه‌دهنده‌های دستی علاقمندند و لذت رانندگی را در تعویض دستی دنده‌ها می‌‌بینند.

با این‌حال، چند روزی به برگزاری نمایشگاه SEMA باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که فورد چه مشخصات و قابلیت‌هایی را در این مدل تمامی‌‌الکتریکی خود تعبیه کرده است. در خصوص نمایشگاه SEMA نیز باید گفت که این رویداد، محلی برای رونمایی از آخرین مدل‌های مفهومی‌‌و نمونه‌های اولیه خودروهاییست که شرکت‌ها، تولید آن را در سر می‌‌پرورانند.

منیع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا