مایکروسافت

اضافه شدن قابلیت خواندن ایمیل‌های اوت‌لوک به کورتانا

شرکت مایکروسافت از تصمیم خود برای عرضه قابلیتی جدید در کورتانا خبر داد که امکان خواندن ایمیل‌های دریافتی در اوت‌لوک را برای این دستیار صوتی برای کاربران اندروید و iOS فراهم می‌کند.

تقریبا دو سال است که کاربران منتظر اضافه شدن کورتانا به اپلیکیشن اوت‌لوک خود در پلتفرم اندروید و iOS هستند که به نظر این انتظار به زودی پایان می‌باید و ابتدا در iOS و بعد از آن در اندروید، شاهد تحقق این وعده خواهیم بود.

این شرکت اعلام کرده که قابلیتی به نام Play My Emails را توسعه داده که به کورتانا این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌های اوت لو و یا حتی دعوت‌نامه‌های موجود در تقویم را نیز برای کاربران این دو پلتفرم بخواند. این قابلیت می‌تواند برای موقعیت‌هایی همچون رانندگی، آشپزی و غیره بسیار مفید و کاربردی باشد.

به گفته مایکروسافت، کاربران می‌توانند در حین گوش دادن به ایمیل‌های دریافتی، آن‌ها را آرشیو و یا فلگ (Flag) کنند. این ویژگی بخشی از تغییراتی استت که مایکروسافت در حال اعمال بر روی کورتاناست تا این دستیار صوتی را به یک دستیار مفید شخصی تبدیل کند.

افزون بر این، ردموندی‌ها گزینه صدای مرد را نیز به کورتانا اضافه کردند که در ابتدا برای اوت‌لوک در iOS فعال خواهد شد. طبق گفته مایکروسافت، بر روی هر دو صدای زن و مرد کورتانا به گونه‌ای کار شده تا بسیار طبیعی به نظر برسند و برای این کار از شبکه‌های عصبی برای بهبود تکیه صدا و اهجه استفاده شده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که این شرکت دیگر به کورتانا به عنوان رقیبی برای آمازون الکسا و گوگل اسیستنت نمی‌نگرد و سعی دارد تا این محصول را به دستیاری کاربردی و مفید و با قابلیت‌های مبتنی بر مجموعه آفیس تبدیل کند.

این شرکت اخیرا اقداماتی را در این راستا انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به سازگار کورتانا با اسکایپ اشاره کرد، اما هنوز مشخص نیست که سازگاری آفیس با کورتانا به چه شکلی میسر خواهد شد.

مایکروسافت همچنین در حال طراحی قابلیتی است که امکان مرور کوتاه روزانه بر ایمیل‌ها را از طریق کورتانا فراهم می‌کند.  قرار است این ویژگی طی چند هفته آتی برای برخی از کاربران عرضه شود.

منیع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا