موبایل

پشتیبانی از سنسور اثر انگشت به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد

واتس اپ رسما اعلام کرد که نسخه اندروید اپلیکیشن این شرکت به قابلیت پشتیبانی از سنسور اثر انگشت مجهز شده است. این در حالیست که ویژگی مذکور در اوایل سال جاری میلادی برای کاربران نسخه iOS واتس‌اپ عرضه شده بود.

با فعال کردن این قابلیت، کاربران می‌بایست برای ورود به محیط برنامه واتس اپ، اثر انگشت خود را وارد نمایند. این ویژگی، یک لایه امنیتی دیگری را به واتس اپ اضافه می‌کند که نمونه آن در بسیاری از اپلیکیشن‌های بانکی مشاهده می‌شود.

در حال حاضر، این ویژگی برای کاربران تمامی‌کشورها قابل استفاده نیست اما قرار است در آینده نزدیک این امر محقق شود. با اضافه شدن پشتیبانی از سنسور اثر انگشت، گزینه‌ای در بخش Privacy تنظیمات .اتس اپ اضافه خواهد شد که می‌توان با فعال و یا غیرفعال کردن آن، از آن استفاده کرد.

همچنین، این امکان نیز وجود دارد که مدت زمان آنلاک بودن اپلیکیشن واتس‌اپ را برای یک یا 30 دقیقه تنظیم کرد. قابلیت دیگری نیز در این اپلیکیشن تعبیه شده که از نمایش محتوای پیام‌ها در قالب نوتیفیکیشن جلوگیری می‌شود.

نسخه آزمایشی این قابلیت در ماه آگوست مورد تست و ارزیابی قراریابی قرار گرفت. واتس‌اپ، قابلیت باز کردن قفل این اپلیکیشن را در دو صورت سنسور اثر انگشت و فیس آی‌دی برای کاربران iOS عرضه کرده و متاسفانه کاربران اندروید فعلا تنها به قابلیت سنسور اثر انگشت دسترسی دارند.

پشتیبانی از سنسور اثر انگشت به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا