گوناگون

پرواز اولین هواپیماها در فرودگاه جدید 63 میلیارد دلاری پکن

فرودگاه جدید داکسینگ (Daxing) شهر پکن، به منظور کاهش فشردگی پروازهای فرودگاه «کپیتال» این شهر، اولین پروازهای بین‌المللی خود را در روز یکشنبه آغاز کرد.

این فرودگاه که با هزینه‌ای بالغ بر 67 میلیارد دلار به بهره‌برداری رسیده، توسط یکی از معماران برجسته عراقی به نام ضحی حدید و همانند یک ققنوس طراحی شده است. البته برخی‌ها نیز این فرودگاه را به یک ستاره دریایی شبیه می‌دانند.

فرودگاه بین‌المللی و پیشرفته داکسینگ برای اولین بار در اواخر ماه سپتامبر و قبل از جشن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین افتتاح شد. این فرودگاه از چهار باند فرود بهره می‌برد و قرار است تا سال 2025، چیزی حدود 75 میلیون مسافر در سال را جابجا کند و در نهایت به هدف اصلی خود یعنی جابجایی 100 میلیون مسافر در سال برسد.

شرکت‌های هواپیمایی چاینا ساوترن ایرلاینز و چاینا ایسترن ایرلاینز، جزو تامین‌کنندگان اصلی پروازهای فرودگاه داکسینگ هستند و در این بین، شرکت ایر چاینا نیز بخشی از پروازهای این فرودگاه را پر می‌کند. پرواز ایر چاینا به بانکوک، اولین پرواز بین‌المللی این فرودگاه بود که در روز یکشنبه اتفاق افتاد. همچنین، شرکت بریتیش ایرویز نیز اولین پرواز بین قاره‌ای به لندن را انجام خواهد داد.

گفته می‌شود که بیش از 50 شرکت هواپیمایی بین‌المللی قصد دارند تا در آینده نزدیک، همه و یا بخشی از پروازهای خود را به این فرودگاه منتقل کنند. برای درک بهتر بزرگی داکسینگ باید گفت که این فرودگاه به اندازه 100 زمین فوتبال است و احتمالا به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل خواهد شد.

فاصله این فرودگاه تا منطقه تجاری مرکزی پکن، حدود یک ساعت است که در مقایسه با فاصله دو ساعته این مرکز با فرودگاه کپیتال، می‌تواند برگ برنده‌ای برای این فرودگاه تازه تاسیس باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا