اپل

سرویس «اپل پی»، محبوب ترین پلتفرم پرداخت موبایلی ایالات متحده

طبق آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی «eMarketer»، سرویس «اپل پی» (Apple Pay) توانسته به محبوب ترین پلتفرم پرداخت موبایلی در ایالات متحده تبدیل شود. این سرویس اپل در سال 2019 با 30.3 میلیون کاربر و با پشت سر گذاشتن «استارباکس»، در سال 2019 موفق شد به رتبه اول صعود کند. استارباکس با 25.2 میلیون کاربر و سرویس‌های «گوگل پی» و «سامسونگ پی» به ترتیب با 12.1 و 10.8 میلیون کاربر در جایگاه‌ه سوم و چهارم قرار دارند.

طبق این آمار، در حال حاضر 47.3 درصد از کاربران پلتفرم‌های پرداخت موبایلی در آمریکا از سرویس اپل پی استفاده می‌کنند و این رقم برای کاربران استارباکس در سال جدید به 39.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

البته در گزارش این موسسه آمده که پلتفرم پرداخت موبایلی استارباکس برای رشد با محدودیت‌هایی مواجه است. برای مثال پلتفرم استارباکس تنها برای خرید از فروشگاه‌های استارباکس استفاده می‌شود در حالی که از اپل پی برای خرید از سرویس‌ها و فروشگاه‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

اپل پی امروزه برای پرداخت‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به خرید بلیط سیستم‌های حمل ونقل اشاره کرد. در یک گزارش از وبسایت دیجیتال ترندز آمده که تاپایان سال 2019 بیش از 70 درصد فروشگاه‌های کشور آمریکا از سرویس اپل پی پشتیبانی خواهند کرد.

نکته جالب اینکه حتی برای خرید از استارباکس هم می‌توان از سرویس اپل پی استفاده کرد.

منبع: Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا