عکاسی

کوچک‌ترین دوربین جهان معرفی شد

در طی سال‌های اخیر، شاهد معرفی دوربین‌هایی در ابعاد و اشکال مختلف بوده‌ایم؛ برخی از آن‌ها بسیار بزرگ و حجیم و برای ثبت عکس‌هایی با رزولوشن بسیار بالا و برخی نیز بسیار کوچک و جمع‌وجور برای استفاده در محصولاتی همچون گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

اما دوربینی نیز اخیرا تولید شده که اندازه آن با یک دانه شن، تقریبا برابری می‌کند و قرار است در علم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. این دوربین که OmniVision OV6948 نام دارد و اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم اندازه آن برابر با 0.575 در 0.75 در 0.232 میلیمتر عنوان شده است.

این دوربین قادر است با کمک تراشه‌ RGB Bayer که به آن مجهز شده، عکس‌های رنگی 4 هزار پیکسلی ر ا ثبت کند. و اما در خصوص کاربران این محصول باید گفت که OmniVision OV6948، دوربینی نیست که از آن بخواهید برای عکاسی از طبیعت و یا همانند دوربین گوشی خود استفاده کنید؛ بلکه صرفا برای مصارف پزشکی طراحی شده است.

به لطف جثه کوچک OmniVision OV6948، این دوربین را می‌توان در ابزارهای جراحی تعبیه و وارد بدن بیمار کرد و در جراحی‌ها از آن بهره برد. پیشتر جراحان با اتکا به دانش و تجربه خود، جراحی‌ها را بدون آنکه دید دقیقی نسبت به محل مورد نظر داشته باشند، انجام می‌دادند که خوشبختانه با ورود OmniVision OV6948، این رویه تغییر خواهد کرد.

دوربین جدید و کوچک OmniVision OV6948، از مصرف انرژی بسیار پایینی نیزبرخوردار است و گرمای بسیار کمی‌ را تولید خواهد کرد؛ بدین معنی که مشکلی برای بیمار در حین استفاده از این دوربین بوجود نخواهد آمد و جراحان می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچگونه شتابی، کار خود را انجام دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا