تکنولوژی

محدودیت جدید اینستاگرام برای افراد فاقد اکانت کاربری

دسترسی به تصاویر صفحات عمومی بدون داشتن اکانت کاربری ممنوع شد

طبق اعلام سخنگوی فیسبوک، امکان مشاهده تصاویر اینستاگرام بدون ورود به اکانت کاربری غیرممکن می‌شود. در گذشته کاربران قادر بودند از طریق مرورگر و بدون ورود به اکانت کاربری اینستاگرام خود، به صفحات عمومی (Public) دسترسی داشته و تصاویر موجود در این صفحات را بدون محدودیت مشاهده کنند. با این محدودیت جدید اینستاگرام که از امروز اجرا می‌شود، پس از مشاهده چند عکس شما با پیغام زیر روبرو می‌شوید که از شما می‌خواهد برای دیدن ادامه تصاویر وارد اکانت کاربری اینستاگرام خود شوید.

محدودیت جدید اینستاگرام برای افراد فاقد اکانت کاربری

چنین اقدامی از طرف اینستاگرام برای محدود کردن افراد برای دسترسی به این پلتفرم منطقی به نظر می‌رسد. فیسبوک نیز با پیروی از چنین رویه‌ای، دسترسی به محتویات این پلتفرم را برای افرادی که وارد اکانت خود نشده‌اند محدود کرده است.

اینستاگرام به تازگی در آپدیت جدید اپلیکیشن خود، دسترسی کاربران به تب «Following» را نیز محدود کرده بود تا کاربران نتوانند در فعالیت‌های افرادی که دنبال می‌کنند سرک بکشند.

از آنجایی که اینستاگرام طی یکی دوسال اخیر با رشد قابل توجهی روبرو شده، این محدودیت جدید می‌تواند به رشد هرچه بیشتر این سرویس و جذب کاربران بیشتر کمک کند. این اقدام همچنین برای گسترش سرویس‌های تبلیغاتی اینستاگرام هم مناسب به نظر می‌رسد.

ظاهرا اینستاگرام قصد دارد تبلیغات پلتفرم خود را تا دوبرابر افزایش دهد چراکه مدیران فیسبوک نگرانند نمایش کمتر تبلیغات در اینستاگرام موجب سبقت گرفتن تعداد کاربران این پلتفرم در مقایسه با فیسبوک شود در حالی که درآمدزایی فیسبوک در مقایسه با اینستاگرام خیلی بیشتر است.

در حال حاضر فیسبوک پردرآمدترین پلتفرم این مجموعه در مقایسه با دیگر سرویس‌های این شرکت از جمله اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ محسوب می‌شود.

منبع: mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا