سامسونگ

سامسونگ پردازنده قدرتمند «اگزینوس 990» را معرفی کرد

سامسونگ در کنار این پردازنده از مودم 5G مدل «اگزینوس 5123» نیز رونمایی کرد

پس از گذشت دو ماه از معرفی اگزینوس 980، سامسونگ امروز از جدیدترین پردازنده این شرکت با عنوان «اگزینوس 990» رونمایی کرد. این پردازنده 7 نانومتری به پردازنده گرافیکی مدل «Mali-G77» مجهز بوده که قادر است عملکرد گرافیکی دیوایس را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. همچنین مصرف بهینه این چیپست 20 درصد نسبت به پردازنده‌های قبلی این شرکت افزایش پیدا کرده است. سامسونگ ادعا می کند عملرد این پردازنده 8 هسته‌ای نسبت به اگزینوس 980 تا 20 درصد ارتقاء داشته است.

با اینکه معرفی دو پردازنده در چنین مدت کوتاهی کمی عجیب به نظر می‌رسد اما ظاهرا سامسونگ بازار متفاوتی را برای اگزینوس 990 در نظر دارد. گفته می‌شود در این چیپست از مودم 5G استفاده نشده و به همین جهت عملکرد آن برای دیوایس‌های 4G خیلی مناسب‌تر خواهد بود.

البته برای استفاده از این پردازنده در دیوایس‌های 5G، امکان همگام سازی آن با مودم 5G مدل «اگزینوس 5123» که امروز معرفی شد نیز وجود دارد.

اگزینوس 990 همچنین از نمایشگرهای 90 هرتز و سیستم دوربین 6 گانه با نهایت رزولوشن 108 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

مودم 5G مدل اگزینوس 5123 نیز با بر پایه چیپ‌های 7 نانومتری ساخته شده است. طبق ادعای سامسونگ این پردازنده پس از اتصال به یک شبکه 5G قادر است سرعت دانلود 5.1 گیگابایت در ثانیه را پشتیبانی کند.

سامسونگ فعلا گوشی‌هایی را که قرار است با این پردازنده معرفی شوند اعلام نکرده اما انتظار می‌رود تولید انبوه پردازنده اگزینوس 990 از اوایل امسال آغاز شود. احتمالا سامسونگ از اگزینوس 990 در پرچمداران 2020 خود از جمله گلکسی اس11 استفاده کند.

البته طبق تجربه‌های قبلی، گلکسی اس11 در کشورهای آمریکا و چین با همان پردازنده‌های شرکت کوالکام معرفی می‌شود.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا