گوناگون

تغییر قوانین چراغ‌ های راهنمایی سراسر دنیا به لطف یک قبض جریمه

چند سال پیش همسر یک مهندسی سوئدی الاصل در ایالت اوریگان آمریکا، به دلیل عبور از چراغ قرمز توسط دوربین‌های ترافیکی مبلغ 260 دلار جریمه شد. او این جریمه را به دلیل عبور از چراغ قرمز یک چهارراه متحمل شد. این اتفاق البته جرقه‌ اولیه برای تغییر قوانین چراغ زرد راهنمایی بود.

تغییر قوانین چراغ زرد راهنمایی

اما «متس یارستروم» که در سوئد مدرک مهندسی الکتریکی خود را اخذ کرده بود، تصمیم گرفت جریمه همسرش را به چالش بکشد. او مدعی شد که زمان بندی غلط چراغ‌ های راهنمایی موجب شده همسرش زمان کافی برای عبور از چهارراه با استفاده از چراغ زرد نداشته باشد. تصاویر دوربین نشان می‌دهند که همسر این مهندس 12 صدم ثانیه پس از قرمز شدن چراغ از چهارراه عبور کرده است. طبق گزارش‌ها، یارستروم این مسئله را با هیئت نظارت مهندسی شهری در میان گذاشته اما این هیئت به جای بررسی این شکایت یارستروم، به دلیل نداشتن مدرک مهندسی حرفه‌ای او را 500 دلار جریمه کرد.

اما اوایل امسال زمانی که قاضی فدرال ایالت اوریگان قانون «الزام داشتن مدرک مهندسی حرفه‌ای» را برای مهندس خطاب شدن لغو کرد، یارستروم توانست طرح تغییر سیستم زمان‌بندی چراغ‌ های راهنمایی را مجددا ارائه کند. طبق گفته‌ها او در حال حاضر بر روی پروژه تغییر زمان‌بندی چراغ‌ های راهنمایی فعالیت می‌کند.

یارستروم در مصاحبه خود با یک نشریه بریتانیایی گفت: قانون زمان بندی چراغ زرد راهنمایی آخرین بار در سال 1960 به‌روزرسانی شده و تا به امروز تغییر نکرده است. احساس می‌کنم لحظه تاریخی برای تغییر این قوانین قدیمی و افزایش زمان چراغ زرد فرار رسیده تا با سیستم ترافیکی جدید و خودروهای امروزی مطابقت پیدا کند.

یارستروم در طرح پیشنهادی خود به سازمان مهندسین ترافیکی (ITE) آمریکا اعلام کرده که مدت زمان چراغ زرد راهنمایی باید از 3.2 ثانیه به 4.5 ثانیه افزایش پیدا کند. سازمان مهندسین ترافیکی شامل نمایندگانی از 90 کشور دنیا می‌شود و قوانین ترافیکی جدید توسط اعضای این سازمان به کشورها ابلاغ می‌شوند. قرار است تغییرات جدیدی که یارستروم پیشنهاد داده تا سال آینده توسط هیئت مدیره این سازمان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید، افزایش زمان چراغ زرد راهنمایی در سراسر دنیا اعمال شود.

منبع: BGR

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا