اپل

ارتقای طول عمر باتری آیفون با «حالت شب» در آی او اس 13

حالت شب یا همان Dark Mode یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال، بارزترین ویژگی در آپدیت آی او اس 13 است که با فعال کردن آن، پوسته تاریکی بر محیط اپلیکیشن‌های موجود در گوشی‌های آیفون، سایه می‌اندازد.

این ویژگی برای اپلیکیشن‌های سوم شخص و همچنین وب‌سایت‌ها نیز فعال شده است. اما اخیرا در تستی که بر روی حالت شب انجام شده، مشخص شد که این ویژگی تاثیر قابل ملاحظه‌ای در حفظ میزان شارژ باتری دستگاه خواهد داشت.

وب‌ستات فون‌باف در این بررسی که بر روی گوشی آیفون ایکس اس انجام شد، از بازوهای رباتیک برای تست قابلیت‌های مختلف در پلتفرم آی او اس استفاده شد که یکی از آن‌ها حالت شب یا دارک مد بود. در این آزمایش، حالت شب گوشی آیفون ایکس اس در حین استفاده از اپلیکیشن مسنجر، نقشه گوگل، تماشای ویدیو و غیره فعال بود که نتیجه جالبی را به دنبال داشت.

این بررسی نشان داد که شارژ باتری این گوشی در زمان فعال بودن حالت شب، با سرعت کمتری به نسبت حالت معمولی و روشن خالی می‌شود. اگر بخواهیم این اختلاف را به صورت آماری بیان کنیم، می‌توان گفت که در حالت شب، تا 30 درصد به عمر باتری اضافه می‌شود.

نکته مهمی‌که در اینجا وجود دارد این است که این تست در حالی انجام شد که میزان روشنایی نمایشگر بر روی 200 نیت تنظیم شده بود. بنابراین، ممکن است با تغییر یافتن این مقدار، عملکرد باتری در نگهداری شارژ به نسبت عدد اعلام شده، کم و یا زیاد شود.

و در پایان باید گفت که حالت شب، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی طول عمر باتری گوشی‌هایی دارد که از نمایشگر OLED بهره می‌برند. گوشی‌های آیفون ایکس، آیفون ایکس اس و آیفون 11 پرو به این نمایشگر مجهزند، اما مدل‌های آیفون ایکس آر و آیفون 11 از آن بی‌بهره‌اند.

ارتقای طول عمر باتری آیفون با «حالت شب» در آی او اس 13

 

منبع: 9to5mac

نوشته های مشابه

‫635 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا