پوشیدنی هوشمندتکنولوژیساعت هوشمندموبایل

با این قاب می‌توانید گوشی خود را قلقلک دهید!

قاب جدیدی که در ادامه قصد معرفی آن را داریم می‌تواند حد و مرزهای بین شما و گوشی هوشمندتان را بیش از قبل از بین ببرد. این قاب جدید، جنس پوست مانندی دارد که بر اساس ادعای شرکت سازنده می‌تواند در برابر تماس با انسان و کارهایی مانند نیشگون گرفتن و قلقلک دادن، واکنش نشان دهد.

مارک تیسیر و همکارانش در شرکت تلکام پاریس در شرکت فرانسه، نوعی پوست مصنوعی تولید کرده‌اند که برای استفاده روی دستگاه‌های دیجیتال کاربرد داشته و می‌تواند جسچرهای مختلفی از سوی انسان‌ها را تشخیص دهد. به عنوان مثال، ضربه به قاب می‌تواند نشان از عصبانیت داشته باشد یا نیشگون گرفتن آن نشان می‌دهد کاربر ناراحت یا نگران است. اگر کاربر این وسیله جانبی را قلقلک دهد، اموجی خنده روی گوشی نمایش داده می‌شود!

تیسیر در مصاحبه‌ای با New Scientist  و در جواب به این سوال که چرا این مدل پوست مصنوعی را طراحی کرده، گفت:« دلم می‌خواست گوشی‌ام را نیشگون بگیرم!»

محققان این دستاورد جدید در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، به تاریخچه بلند پوست مصنوعی در صنعت رباتیک اشاره کرده و توضیح دادند:« با خود فکر کردیم که قابلیت‌هایی که پوست انسان دارد، در دنیای کامپیوتر می‌توانست کاربردهای زیادی داشته و شیوه‌های برقراری ارتباط با دنیای دیجیتال را عمق بخشد. ما معتقدیم که پوسته خارجی گوشی می تواندت جربه حسی بیشتری برای کاربر به همراه داشته باشد.»

پوست مصنوعی استفاده شده در این قاب، مخصوص استفاده برای گوشی‌های هوشمند است و یا حتی می‌توان از آن برای تاچ‌پد و یا روی بندهای مچی ساعت‌های هوشمند نیز استفاده کرد. البته این محصول فعلا در مرحله پروتوتایپ یا آزمایشی قرار دارد.

بر اساس گزارشی که منتشر شده، این پوست جدید می‌تواند ارتباط انسان با دنیای دیجیتال، به ویژه دستگاه‌ پر مصرفی همچون گوشی هوشمند را وارد بُعد جدیدی کند.

این پوست مصنوعی از دو لایه سیلیکون تشکیل شده که بین آنها سیم‌های مسی قابل انعطاف تعبیه شده است. با اعمال فشار روی این پوست، شارژ الکتریکی داخل سیم پیچی تغییر کرده و  واکنش پوست بر اساس این تغییر، انجام می‌شود.

دستاورد جدید تیم شرکت تلکام قرار است این هفته در سمپوزیسیوم ACM  در نیو اورلئانز معرفی شود. این کنفرانس درباره نرم افزارها و تکنولوژی‌های ارتباطی کاربر با دنیای دیجیتال است.

این تیم، برنامه‌های زیاد دیگری برای آینده دارند مثلا توسعه طیف واکنش های این پوست مصنوعی یا تولید پوستی که ظاهر واقع گرایانه تری داشته و مجهز به مو و قابلیت‌های تشخیص دما باشد.

منبع: فاکس نیوز

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا