مایکروسافت

مایکروسافت و اینترنت‌رسانی به 40 میلیون نفر در مناطق محروم تا سال 2020

شرکت مایکروسافت رسما از تصمیم خود برای فراهم کردن دسترسی 20 میلیون نفر از مردم مناطق محروم و دورافتاده به اینترنت تا سال 2020 خبر داد.

تقریبا نیمی‌ از مردم جهان از امکان دسترسی به اینترنت برخوردارند. اگرچه این میزان در نوع خود قابل‌توجه است، اما بخش تاریک این آمار، نشان می‌دهد که هنوز چند میلیارد نفر بر روی کره زمین زندگی می‌کنند که از این مزیت ارتباطی بی‌بهره‌اند.

در این میان، شرکت‌های مختلفی تلاش کرده‌اند تا بتوانند سهمی‌را در عرضه اینترنت به مردم داشته باشند که متاسفانه هنوز این هدف بزرگ یعنی دسترسی همه مردم جهان به اینترنت محقق نشده است. مایکرسافت نیز یکی از این شرکت‌هاست که در سال 2017 طرحی را تحت عنوان Airband در آمریکا آغاز کرد و اکنون اعلام کرد که قصد دارد تا این طرح را به آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا بکشاند.

طبق گفته مایکروسافت، ردموندی‌ها قصد دارند تا سال آینده میلادی یعنی 2020، 40 میلیون نفر دیگر را به اینترنت متصل کنند. این شرکت اعلام کرد که در ابتدا بر روی مناطق دورافتاده در آمریکای لاتین و آفریقا و سپس بر روی دیگر مناطق جهان تمرکز خواهد کرد. مایکروسافت افزود که طرح اینترنت‌رسانی را از طریق چهار روش دنبال و بر روی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (IPS) محلی تمرکز خواهند کرد تا بتوانند امکان ارائه دسترسی قابل‌اطمینان و مقرون‎‌‌به‌صرفه‌ای را برای کاربران فراهم کنند. این شرکت به رگولاتورها اجازه می‌دهد تا به فرکانس‌های وایرلس TWVS دسترسی داشته باشند و از آن برای برای فراهم کردن دسترسی اینترنت به سطح وسیعی استفاده نمایند.

شلی مک‌کینلی، از مدیران ارشد مایکروسافت در این رابطه عنوان کرد: ممکن است مدلی از فناوری وایرلس و یا دیگر مدل‌های کسب‌وکار که از آن‌ها برای ارائه اینترنت به منطقه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای منطقه دیگری از جهان مناسب نباشد. تجربه ما نشان داده که یک رویرد چندوجهی می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

گفتنی است مایکروسافت در آمریکا نیز فعالیت‌های اینترنت‌رسانی را دنبال می‌کند و در تلاش است تا بتواند اینترنت پرسرعت را به بیش از 9 میلیون نفر از اهالی ایالت مناطقی همچون آیووا، ایلینوی، کانزاس، نبراسکا، اوکلاهاما و تگزاس برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا