تک‌شاخ

تک شاخ هشتم – ابراهیم حقیقی، زندگی در ویترین گرافیک، ادبیات و هنر ایران

ابراهیم حقیقی یکی از شناخته‌شده‌ترین گرافیستهای ایرانی  است که ده‌ها سال است در عرصه‌های مختلف هنری از عکاسی گرفته تا طراحی جلد کتاب، تیتراژ فیلم و نقاشی آثاری به یادماندنی خلق کرده و در زمره هنرمندان تاثیرگذار معاصر است. ابراهیم حقیقی در هشتمین برنامه تک شاخ در گفت و گو با شهرام شریف از آشنایی و همکاری با استاد فقید گرافیک ایران مرتضی ممیز و سپس همکاری با قله‌های ادبیات مانند احمد شاملو و مسیر رشد هنرهای بصری در ایران می‌گوید.

ابراهیم حقیقی در بخشی از این گفت وگو درباره ممیز میگوید: او معلم تلاش و اخلاق حرفه‌ای بود و همه اینها را به صورت عملی پیش می‌برد از جمله راه‌اندازی رشته گرافیک در دانشگاه‌ و یا تاثیری که با تصویرسازی‌ها و یا ساخت انیمیشن بر دیگران گذاشت.  

حقیقی که در  ۱۳۶۴ مجموعه انیمیشنی مشهور علی کوچولو را ساخت میگوید که فقر بودجه باعث شد تا این مجموعه به صورت استاپ موشن ساخته شود. او تجربیات زیادی را در سینمای ایران انجام داده از جمله بخشی از طراحی صحنه و لباس سریال سربداران و همچنین طراحی صحنه سریال سلطان و شبان. 

حقیقی همچنین تجربیات وسیعی در ساخت تیزر دارد و تیزر یا عنوان بندی بسیاری از آثار مشهور سینمای ایران کار اوست از جمله فیلم ای ایران ساخته ناصر تقوایی.

حقیقی در این گفت و گو از همکاری خود با احمد شاملو ، کیارستمی و … می‌گوید.

به گفته حقیقی خانه ، مدرسه و کتاب عامل اصلی تربیت ذهنی او بوده و اینکه عکاس بودن پدرش باعث شده با حوزه تصویر تجربه‌هایی داشته باشد که دیگر او را رها نکند. به گفته حقیقی تجربه کردن نوعی بازی کردن است که هنرمندان  انجام میدهند.

این برنامه را بشنوید

ابراهیم حقیقی گرافیست در گفت و گو با شهرام شریف در برنامه تک شاخ

 

برنامه تک شاخ

برنامه تک شاخ یک برنامه مستقل است که توسط آی تی ایران و آپارات تولید و  هر دو هفته یکبار  از طریق آی تی ایران و آپارات پخش می‌شود. هدف این برنامه گفت و گو با کارآفرینان، مدیران، هنرمندان و اشخاصی است که هرکدام با شرکت،‌محصول یا آثارشان چیزی را در اطراف ما تغییر داده‌اند.

برای دنبال کردن برنامه تک شاخ و آگاه شدن از گفت وگوهای جدید  می‌توانید مستقلا شبکه‌های اجتماعی این برنامه را دنبال کنید. در توییتر، تلگرام و اینستاگرام تک شاخ حاشیه‌ها و جزییات بیشتری از برنامه‌ها و میهمانان آنها را می‌توانید دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا