خودرو

استخدام مهندس ناسا توسط هیوندای برای تولید اتومبیل‌های پرنده

منابع مختلف امروز از استخدام یک مهندس سازمان فضایی ناسا به نام دکتر جایوون شین برای تولید اتومبیل‌های پرنده توسط کره‌ای هیوندای خبر دادند.

آینده حمل و نقل جهان و تغییراتی که ممکن است در این عرصه ایجاد شود، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشریت بوده و مشخص نیست که تا کِی باید همچنان به خودروهایی که در خیابان‌ها به حرکت در می‌آیند، متکی باشیم.

برخی‌ها استفاده از جت‌پک‌ها را برای آینده این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند و برخی نیز مدعی شدند که بشریت حداقل تا 20 سال آینده، به همین اتومبیل‌های مرسوم برای جابجایی وابسته خواهد بود. اما نشانه‌هایی نیز وجود دارند که از احتمال استفاده از خودروهای پرنده در آینده‌ای نزدیک حکایت دارند.

اخیرا شرکت هیوندای با استخدام دکتر جایوون شین که از تخصص و تجربه کافی در زمینه هوانوردی بهره می‌برد، علاقه خود را به تولید اتومبیل‌های پرنده نشان داد. قرار است که این مهندس سابق ناسا به عنوان مدیر بخش تازه تاسیس Urban Air Mobility برای شرکت هیوندای کار کند.

قرار است که این بخش، بر روی طراحی، توسعه و تولید اتومبیل‌های پرنده این شرکت کار کند. این شرکت کره‌ایمعتقد است که یکی از راه‌های رفع مشکل ترافیک در شهرها، استفاده از خودروهای پرنده است.

شین در این رابطه عنوان کرد حدود 30 سال بر روی تکنولوژی‌های جدید و پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته ناسا کار کردم و از این که به تیم Urban Air Mobility شرکت هیوندای ملحق شدم، بسیار خوشحال شدم. ما قصد دارم تا در هیوندای بر روی تکنولوژی‌های اصلی تمرکز کنیم و این شرکت را به یکی از پیشگامان صنعت حمل و نقل شهری هوایی که بازاری 1.5 تریلیون دلاری را تا 20 سال آینده ایجاد می‌کند، تبدیل کنیم.

اگرچه هیوندای اولین قدم‌های خود را محکم برمی‌دارد، اما در این عرصه، تنها نیست و چندین شرکت دیگر نیز وارد این حوزه شده‌اند و باید منتظر ماند و دید که بزرگان فعلی صنعت خودرو، چه عکس‌العملی نسبت به ورود هیوندای به تولید خودروهای پرنده نشان خواهند داد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا