اپل

آیا آیفون 12 بدون «ناچ» خواهد بود؟

اپل در سال 2017 و با رونمایی از آیفون ایکس، حاشیه بالایی نمایشگر یا همان ناچ را در میان گوشی‌های هوشمند رواج داد. اما امروز شنیده‌هایی به گوش رسیده که از احتمال حذف این ویژگی در نسل جدید گوشی‌های آیفون حکایت دارند.

زمانی که اپل، ناچ را به آیفون خود اضافه کرد، واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. حامیان ناچ آیفون می‌گفتند که این ویژگی سبب می‌شود تا ناحیه سطح نمایشگر در جلوی دستگاه افزایش یابد و حرف منتقدان نیز این بود که ناچ، در زیبایی دستگاه تاثیر منفی دارد و برخی از کاربران مجبور به نصب نرم‌افزارهایی بودند تا بتوانند با کمک آن‌ها این ویژگی را پنهان کنند.

فرقی نمی‌کند که شما کدام طرف دعوا ایستاده باشید، اما احتمالا اپل در سال آینده، به عمر ناچ در گوشی‌های خود پایان خواهد داد. بنیامین جسکین، طرحی را از آیفون سال بعد اپل ارائه داده و مدعی شده که در آیفون‌های سال 2020، خبری از ناچ نخواهد بود.

جسکین در این رابطه عنوان کرد که اپل با حذف ناچ، قابلیت Face ID و دوربین TrueDepth را در کنار اسپیکر و میکروفون، به حاشیه بالایی و باریک گوشی منتقل خواهد کرد. این ادعا در حالی مطرح شد که در ماه جولای، مینگ-چی کو، از تحلیگران برجسته محصولات اپل عنوان کرد که اپل احتمالا به منظور افزایش بیشتر سطح نمایشگر، اندازه دوربین را کوچک‌‎تر طراحی خواهد کرد. این تحلیلگر همچنین معتقد است که اپل بجای نمایشگر 6.5 اینچی اولد در آیفون 11 پرو مکس، از نمایشگر 6.7 اینچی در آیفون سال بعد استفاده خواهد کرد.

البته استیو همرستوفر که از تحلیلگران بازار موبایل و به طور خاص، محصولات اپل به حساب می‌آید، نظر دیگری دارد و معتقد است که اپل همچنان در آیفون سال بعد، از ناچ استفاده خواهد کرد. با این حال، شایعات پیرامون آیفون‌های 2020 زیاد است و باید منتظر ماند و دید که کدامیک از این شایعات، به واقعیت تبدیل خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت گوشی پوکو X3 GT شیائومی | Xiaomi Poco X3 GT

    طراحی ظاهری سری شیائومی 11 تی در تصویری دیده شد

    اخبار و مقالات گوشی می 10 اولترا شیائومی – Xiaomi Mi 10 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا