کافه بازار

سپر امنیت در بازار ۸ فعال شد

به گفته کافه بازار تمرکز اصلی نسخه جدید روی بهبود امنیت کاربران است

کافه‌بازار تازه‌ترین نسخه‌ی بازار (بازار ۸) را با تغییرات عمده‌ای نسبت به نسخه‌های پیشین به صورت رسمی منتشر کرد.

در این نسخه از بازار علاوه بر بهبودهای متعدد در کارایی برنامه، تمرکز ویژه‌ای روی بهبود امنیت کاربران صورت گرفته است.

فعال‌‌شدن سپر امنیت

سپر امنیت بازار که قبلا به شکل محدود و آزمایشی برای گروهی از کاربران فعال بود، در این نسخه برای همه‌ی کاربران فعال شده است. کافه‌بازار با استفاده از ابزارهای گوناگون سنجش امنیت برنامه‌ها، از جمله ۱۰ آنتی‌ویروس (شامل Lookout، Kaspersky و Bitdefender)، بررسی‌های مستمر کارشناسان، گزارش‌های کاربران و سایر مراجع، رفتارهای مخرب برنامه‌ها را حتی پس از انتشار به صورت مداوم و خودکار رصد و شناسایی کرده، برنامه‌های مخرب را از بازار ۸ حذف می‌کند و از طریق سپر امنیت بازار به کاربرانی که پیشتر آنها را نصب کرده‌اند، هشدار می‌دهد که آن برنامه‌ها را پاک کنند.

کاربران در صورت مشاهده هرگونه رفتار مخرب در یک برنامه، می‌توانند با استفاده از دکمه «شکایت از برنامه»، تخلف را گزارش کنند.

 

کاربران در صورت مشاهده هرگونه رفتار مخرب در یک برنامه، می‌توانند با استفاده از دکمه «شکایت از برنامه»، تخلف را گزارش کنند.

 

استفاده از فناوری‌های جدید

در توسعه این نسخه از بازار از جدیدترین فناوری‌های اندروید استفاده شده که بازار را بیش از همیشه سریع، کارا و ایمن کرده است. با استفاده از این فناوری‌ها علاوه بر مصرف بهینه منابع سخت‌افزاری دستگاه از جمله باتری، حافظه و پردازنده، دسترسی‌های مورد نیاز بازار نیز کمینه شده است. برای مثال بازار  ۸ با استفاده از API جدید SMS Retriever می‌تواند بدون دسترسی‌داشتن به پیامک‌های کاربر، فقط رمز یک‌بار مصرف ارسال شده با پیامک را بخواند.

بهبود تجربه و رابط کاربری بازار

علاوه بر این، برای دسترسی بهتر به انواع محتوای موجود در بازار و سهولت استفاده برای کاربران، تغییرات گسترده‌ای در زمینه طراحی نسخه بازار  ۸ صورت گرفته است. تیم تجربه‌ی کاربری بازار با استفاده از یک چارچوب طراحی جدید، ضمن بهبود رنگ، کنتراست و ساده‌‌سازی صفحه‌ها، یکپارچگی و دسترسی‌پذیری محصول را افزایش داده است.سپر امنیت در بازار ۸

از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به تفکیک بهینه محتوای ویدیویی با برنامه‌ها و بازی‌ها اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا