عکاسیموبایل

تاثیر مخرب گوشی‌های هوشمند روی صنعت عکاسی

یکی از قابلیت‌های متمایز آیفون XS  امسال اپل، دوربین این دستگاه است. بسیاری از منتقدان، معتقدند که جدای از قابلیت‌هایی نظیر Smart HDR یا  Neural Engine، آیفون XS  عکس‌هایی به مراتب بهتر از مدل‌های قبلی خود ثبت می‌کند. عکسی که دوربین این مدل می‌اندازد را با تفاوت بسیار کمی می‌توان همتای دوربین‌های گران قیمت با لنز قابل تعویض دانست.

البته اپل در این صنعت جدید، بی رقیب نیست. طی سال‌های اخیر، دوربین گوشی‌های هوشمند در کل، بسیار پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی شده‌اند. این ارتقا به حدی زیاد بوده که مردم دیگر نیازی نمی‌بینند یک دوربین حرفه‌ای مخصوص عکاسی بخرند و با خود حمل کنند. البته بسیاری از عکاسان حرفه‌ای و مشتاقان این حرفه همچنان به دوربین‌های لنز دار وفادار مانده‌اند، اما گوشی‌های هوشمند امروزی، عکس‌هایی می اندازند که تقریبا تمام نیازهای یک کاربر معمولی را برآورده می‌کند.

در هر صورت، عکاسی با گوشی‌های هوشمند به روی صنعت دوربین عکاسی و تجهیزات این حوزه، تاثیر ویرانگری داشته است.

CIPA یک گروه صنعتی ژاپنی است که اعضایی همچون Olympus، نیکون و کنون دارد. بر اساس گفته CIPA، فروش دوربین‌های عکاسی در کل دنیا، بین سال‌های 2010 تا 2018، به میزان 84 درصد افت داشته است. دلیل این رکود شدید، افت فروش دوربین‌های دیجیتال لنز دار عنوان شده است.

دوربین‌های دیجیتال لنز دار، تا قبل از ارتقای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، اولین ابزار عکاسی حرفه‌ای محسوب می‌شد.

منبع:گروه بین المللی صنعتی CIPA که در زمینه توسعه، تولید و فروش محصولات تصویر برداری فعالیت دارد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام به همه دوستان
    مشاوره رایگان در زمینه استارت آپ ها
    طراحی اپلیکیشن
    طراحی سایت
    ایده پردازی
    و…
    در خدمتتون هستیم.
    هاست الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا