بازی

کسب‌وکار بازی‌های ویدیویی، همچنان در حال رشد

دنیای حاضر، دنیای تغییر و تحول است و این مساله دامن صنعت بازی‌های ویدیویی را نیز گرفته است؛ به طوری که اغلب کارشناسان بر این عقیده‌اند که این صنعت در حالت گذار از دوران سنتی به دوران مدرن به سر می برد.

اما منظور از تغییر، صرفا جایگزینی کنسول‌های قدیمی ‌با کنسول‌های جدید نیست، بلکه بازیگران جدید قدم به این کسب‌وکار گذاشته‌اند که معادلات را برهم زده‌اند. شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و اپل با عرضه سرویس‌های استریمینگ خود توانسته‌اند نحوه پرداخت هزینه برای بازی توسط کاربران را متحول کنند. با این‌حال، علی‌رغم تمامی ‌این تغییرات و یا شاید هم به دلیل این تغییرات، صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان در حال رشد است.

برآوردهای شرکت تحقیقاتی اِن‌دی‌پی گروپ حاکی از آن است که این صنعت در سال جاری میلادی و تنها در آمریکا، 44.6 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد. این یعنی، 6 درصد بیشتر از درآمد 42.2 میلیارد دلاری سال 2018.

مت پیسکاتلا، از تحلیلگران شرکت نام‌برده در این خصوص نوشت: در سه سال اخیر، بازار بازی‌های ویدیویی در آمریکا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. اگرچه این میزان رشد در سال 2019، آن چنان که بایدوشاید نبوده اما رشد بازی‌های موبایلی، افزایش خرید بازی‌های دیجیتالی برای کنسول‌ها و همچنین رشد محبوبیت پلتفرم نینتندو سوییچ از جمله مواردی هستند که درآمد 44.6 میلیارد دلار ی را برای صنعت بازی‌های ویدیویی در آمریکا به ارمغان خواهند آورد که در واقع، رشدی 6 درصد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

تمایل کاربران برای خرید بازی

این روزها محتوای بازی‌های ویدیویی به گونه‌ای طراحی می‌شود که کاربران با خرید بازی‌های جدید ترغیب می‌کند. علاوه بر این، در کنار خرید محصولات مجازی، برای استفاده از سرویس‌های اشتراکی نیز هزینه می‌کنند.

پیسکاتلا در این رابطه گفت پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فروش انواع بازی‌ها، محتواهایی قابل دانلود و خرید اشتراک برای بازی‌های موبایلی، کنسول‌ها، پی‌سی‌ها و دستگاه‌های قابل حمل با رشدی 9 درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه خواهد بود. همچنین، افزایش فروش دیجیتال موبایل و کنسول، افت فروش محصولات فیزیکی را جبران خواه کرد.

فروش سخت‌افزارها تعریف چندانی ندارد؛ کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به سرعت در حال قدیمی‌شدن هستند و اکنون بسیاری از کاربران بی‌صبرانه در انتظار نسل جدید این کنسول‌ها در سال 2020 هستند.

پیسکاتلا افزود: برآوردهای ما نشان می‌دهد که فروش کنسول‌ها و دیگر دستگاه‌های قابل‌حمل در سال 2019، به رقم 4.4 میلیارد دلار برسد که در مقایسه با سال گذشته، کاهشی 12 درصدی را تجربه خواهد کرد. اما فروش سخت‌افزار نینتندو سوییچ با رشد همراه خواهد بود که البته با توجه به افت فروش پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، این افزایش فروش در مجموع فروش سخت‌افزاری، کمرنگ خواهد شد.

رشد فروش نینتندو

به لطف استقبال بالای خریداران از محصولات نرم‌افزاری و همچنین کنسول سوییچ، امسال برای نینتندو سالی مملو از موفقیت بود. پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از آن است که روند تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

پیسکاتلا گفت پس از عرضه موفق کنسول ایکس‌باکس 360 در آمریکا در سال 2011، به نظر می‌رسد که اکنون نوبت به نینتندو سوییچ رسیده تا عملکرد موفقی را در بازار برای خود ثبت کند. نینتندو اخیر از نسخه جدید کنسول خود به نام سوییچ لایت پرده برداشت که به بازی‌های جدیدی مجهز شده و می‌تواند آمار فروش کنسول‌های این شرکت را بالا ببرد.

کدام بازی، بیشترین فروش را در سال 2019 داشت؟

شرکت NPD، لیستی را از پرفروش‌ترین بازی‌ها در سال 2019 منتشر کرده که البته این فهرست، بر اساس پیش‌بینی‌ها و تحلیل بازار ارائه شده است. این بازی‌ها عبارتند از:

کسب‌وکار بازی‌های ویدیویی، همچنان در حال رشد

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا