خودرو

رونمایی از خودروی مفهومی «ویژن مرسدس سیمپلکس»؛ تلفیقی از گذشته و آینده

تقریبا یک قرن پیش یا اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم 118 سال قبل، شرکت خودروسازی دایملر موتورن از خودرویی تحت عنوان مرسدس 35 PS پرده برداشت که نظیر آن در آن زمان تولید نشده بود.

خودرویی که توانست تغییری بزرگ را در صنعت خودروسازی زمان خود ایجاد کند و در مدت زمانی کم، به چنان محبوبیتی دست یافت که حتی در بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی وقت خود به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها توسط شرکت‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اگرچه این خودرو به تاریخ پیوسته و کمتر کسی از آن یاد می‌کند، اما اخیرا شرکت مرسدس که در طی سال‌های اخیر، همواره خودروهایی به‌روز و متعلق به آینده را معرفی کرده، از طرح مفهومی‌ جدیدی به نام «ویژن مرسدس سیمپلکس» رونمایی کرد که با الهام از خودروی قدیمی‌ مرسدس 35 PS طراحی شده است.

این مدل مفهومی‌ حامل این پیام به طرفداران دنیای خودروست که مرسدس بنز همواره نوآوری را سرلوحه کاری خود قرار می‌دهد و تلاش می‌کند تا در کنار این ویژگی، بر لوکس و امروزی بودن خودروها نیز توجه کند. درواقع، تنها از عهده شرکت‌های قدرتمندی همچون مرسدس بنز برمی‌آید که بتواند خودرویی را تولید کند که تلفیقی از آینده و گذشته را در خود جای داده است.

و اما در خصوص مشخصات ویژن مرسدس سیمپلکس باید گفت که بدنه خودرو بر روی چهار چرخ با طراحی متفاوت و البته مدرن سوار شده و صندلی‌های آن نیز برای نشستن دو سرنشین طراحی شده‌اند. یک نمایشگر مدرن نیز برای نمایش برخی اطلاعات روبه‌روی راننده تعبیه شده است.

قسمت جلویی ویژن مرسدس سیمپلکس همانند مدل  با رنگ سفید و نیمه پشتی بدنه نیز با رنگ مشکی، طراحی شده که نمایی شبیه به مرسدس 35 PS را به این خودرو بخشیده است. جلوپنجره نیز با قابی به رنگ طلایی، احاطه شده است.

هنوز مشخص نیست که این طرح مفهومی‌چه زمانی وارد خط تولید و کِی به دست علاقمندان به خودروهای نوستالژیک خواهد رسید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا