موبایل

با تعمیرپذیرترین گوشی دنیا آشنا شوید : فیرفون 3

تعمیرپذیرترین گوشی دنیا جهان کدام است ؟

این روزها، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند از کمترین فضا، نهایت استفاده را ببرند و قطعات بیشتری را در دل اسمارت‌فون‌ها تعبیه کنند. چنین رویه‌ای سبب می‌شود تا قطعات در فواصل بسیار نزدیک به هم و دل هم چپانده شوند که این مساله، کار را برای تعمیر و تعویض قطعات دشوار می‌کند.

مرکز iFixit که با دادن امتیازهایی به اسمارت‌فون‌ها، میزان تعمیرپذیری آن‌ها را مشخص می‌کند، اخیرا اعلام کرد که گوشی فیرفون 3 (Fairphone 3) توانسته امتیاز 10 را از 10 کسب و این یعنی این گوشی تعمیرپذیرترین گوشی دنیا است. درواقع، هرچه این عدد به 10 نزدیک‌تر باشد، نشان از تعمیر آسان و بی‌دردسر گوشی برای تعمیرکار دارد.

این مرکز در گزارش خود، فیرفون 3 را به عنوان تعمیرپذیرترین گوشی هوشمند در دنیا معرفی کرد که این امر به لطف دسترسی آسان و سریع تعمیرکار به نمایشگر، باتری و دیگر قطعات گوشی محقق شده است. بدین معنی که برای باز کردن گوشی، دیگر نیازی به تجهیزات پیشرفته و حرفه‌ای نیست و تنها با یک پیچ گوشی می‌توان به محتویات داخل بدنه دستگاه دسترسی پیدا کرد.

تعمیر گوشی‌هایی که نمرات بالایی را از iFixit دریافت می‌کنند، ارزان‌ترند چرا که دردسر کمتری را برای تعمیرکاران به منظور تعویض قطعه و یا تعمیر آن‌ها دارند. همچنین در گزارش این مرکز آمده است که گوشی فیرفون 3 از راهنماهای بصری در داخل بدنه خود بهره می‌برد که به تعمیرکار در تعویض قطعات و ماژول‌ها کمک می‌کند. همچنین، در وب‌سایت شرکت فیرفون نیز می‌توان به راهنمای تعویض قطعات نیز دسترسی داشت.

شرکت فیرفون که مقر آن در آمستردام هلند واقع شده، قصد دارد تا محصولات مشابه دیگری را در آینده تولید کند که تعمیر آنها نسبت به مدل‌های موجود، به مراتب آسان‌تر خواهد بود و هزینه تعمیر کمتری را نیز به دوش کاربر خواهد گذاشت.

تاکنون بیش از 100 هزار گوشی فیرفون فروخته شده که اگرچه در مقایسه با میزان فروش دیگر شرکت‌ها، رقم ناچیزیست اما نشان می‌دهد که استفاده از شیوه‌هایی جایگزین در تولید گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر است و با استقبال کاربران نیز مواجه خواهد شد.

فیرفون 3 دومین گوشی در جهان است که توانست امتیاز کامل مرکز iFixit را کسب کند. گوشی نخست نیز متعلق به همین شرکت است که فیرفون 2 نام دارد و در سال 2015، امتیاز 10 را به دست آورد.

این گوشی حالا تعمیرپذیرترین گوشی دنیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا