تکنولوژی

اسپاتیفای لوکیشن کاربران Family Plan را چک می‌کند

دارندگان اکانت فامیلی باید در یک آدرس زندگی کنند وگرنه اکانتشان مسدود می‌شود

اگر شما و دوستانتان دارای اکانت فامیلی Family Plan اسپاتیفای هستید خوب است بدانید این سرویس موسیقی به دنبال چک کردن لوکیشن شما و دوستانتان است و ممکن است در صورتی که همه شما در یک مکان حضور نداشته باشید اکانت اسپاتیفای شما مسدود شود.

این نخستین بار نیست که اسپاتیفای از طریق چک کردن لوکیشن به دنبال شناسایی مکان کاربران خود است تا از این طریق کسانی که سرویس اسپاتیفای Family Plan ( سرویسی که اجازه می‌دهد شش نفر همزمان از یک اکانت استفاده کنند ) استفاده می‌کنند ولی عملا در یک نقطه زندگی نمی‌کنند را شناسایی و دسترسی آنها را محدود کند.

سال گذشته اسپاتیفای از برخی کاربران خواسته بود که GPS دستگاه خود را فعال کنند اما این اقدام پس از ابراز نگرانی‌هایی در زمینه  شکسته شدن حریم خصوصی کاربران متوقف شد

سرویس اسپاتیفای Family Plan با هزینه ۱۵ دلار در ماه به شش کاربر اجازه دسترسی به سرویس پریمیوم اسپاتیفای را  می‌دهد. حالا اسپاتیفای اصرار دارد که تمام کسانی که از این پکیج استفاده می‌کنند باید در یک آدرس زندگی کنند و اسپاتیفای ممکن است مرتب از کاربران بخواهد که لوکیشن خود را فعال کنند تا مشخص شود آنها در یک جا زندگی می‌کنند.

در صورتی که کاربران این معیارهای جدید اسپاتیفای را برآورده نکنند اسپاتیفای می‌تواند به مسدود کردن یا تعلیق کردن حساب Family Plan  اقدام کند. اسپاتیفای برای چک کردن مکان کاربران از گوگل مپ استفاده می‌کند.

مشخص نیست که اسپاتیفای دقیقا چه زمانی از کاربرانش خواهد خواست که لوکیشن خود را برای این اپلیکیشن عیان کنند اما این شرکت حداقل فعلا با تغییر شرایط استفاده از این سرویس این حق را برای مسدود کردن کاربران متخلف معین کرده است.

واقعیت این است که Family Plan هزینه زیادی به اسپاتیفای تحمیل می‌کند چراکه کاربران به جای خرید اشتراک به صورت چند نفره از یک اکانت استفاده می‌کنند. هزینه استفاده هر نفر به تنهایی از اسپاتیفای ۱۰ دلار د رماه است.

سال گذشته بیلبورد گزارش داد که نیمی از مشترکان این سرویس پخش موسیقی Family Plan هستند.

مقررات جدید اسپاتیفای که تاکید دارد کاربران سرویس فامیلی باید لوکیشن خود را روشن کنند
مقررات جدید اسپاتیفای که تاکید دارد کاربران سرویس فامیلی باید در یک لوکیشن زندگی کنند و اسپاتیفای ممکن است هرازگاهی لوکیشن آنها را چک کند تا مطمئن شود آنها در یک نقطه زندگی می‌کنند

اما این اقدام اسپاتیفای علیه کاربران Family Plan که در یک نقطه زندگی نمی‌کنند ممکن است نتیجه برعکس هم داشته باشد هرچند این شرکت امیدوار است این کاربران به سمت خرید اشتراک تکی پیش بروند اما ممکن است آنها به سوی سرویسهای رقیب سوق داده شوند.

این مطلب را از دست ندهید: اسپاتیفای یا اپل موزیک، مسئله این است

سرویسهایی چون اپل موزیک و Tidal هم اکنون چک کردن لوکیشن ندارند.

اسپاتیفای اوایل امسال اعلام کرد ۱۰۰ میلیون کاربر اشتراکی دارد. بر این اساس مشخص شد که این سرویس محبوب ۱۰۰ میلیون کاربر دارد که اشتراک خریده‌اند و ۱۱۷ میلیون کاربر هم دارد که به‌صورت مجانی از آن استفاده می‌کنند و با گوش دادن به تبلیغات برای این شرکت درآمدزایی دارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا