اوبر

راننده های اوبر و لیفت، تبدیل به کارمند می شوند

راننده‌های اوبر و لیفت، یک قدم دیگر به تبدیل شدن به کارمندان رسمی آمریکایی، نزدیک‌تر شدند. حالا تنها کافیست که دولت کالیفرنیا تصمیم بگیرد که آیا این راننده‌ها می‌توانند به کارمندان یک شرکت تبدیل شده و از مزایای یک کارمند بهره ببرند یا خیر.

اعضای مجلس سنای کالیفرنیا روز سه شنبه تصویب کردند که راننده‌ها نیز می‌توانند کارمندان شرکت محسوب شوند و دیگر تحت عنوان «پیمانکاران مستقل» فعالیت نکنند. طرفداران این قانون که AB 5 نام دارد، می‌گویند که این قانون یعنی کارگران می‌توانند از مزایایی کارمندی مانند حداقل دستمزد و حق تشکیل اتحادیه بهره ببرند.

راننده‌های اوبر و لیفت در حال حاضر تحت عنوان پیمانکاران مستقل فعالیت می‌کنند این یعنی فاقد مزایایی مانند Social Security، بیمه سلامتی، حق مرخصی با حقوق و حق اضافه کاری هستند. بسیاری از راننده‌ها می‌گویند که این سیستم باعث شده که فضا برای سواستفاده گری باز شود.

هر دو شرکت اوبر و لیفت به شدت با قانون AB 5 مخالفت دارند. لیفت هفته جاری گزارشی منتشر کرد که در آن مدعیست که با وجود چنین قانونی بسیاری از راننده‌ها ممکن است کار خود را از دست داده و همین مسئله باعث افزایش قیمت سفرها شود.

این دو شرکت خواستار تصویب حقوق 21 دلار در ساعت به عنوان حداقل حقوق برای راننده‌ها هستند و حاضرند که حتی مزایا نیز در اختیار راننده ها قرار دهند اما احتساب راننده‌ها به عنوان کارمند برای این شرکت‌ها عملی نیست.

هر دو شرکت اوبر و لیفت به شدت با قانون AB 5 مخالفت دارند.

 

اوبر و لیفت معتقدند که شیوه کسب وکارشان به گونه‌ای است که مجبورند راننده‌ها را تحت عنوان پیمانکاران مستقل به خدمت بگیرند. زمانی که اوبر سهام خود را برای عرضه عمومی ارائه کرد، اعلام کرد با تبدیل شدن راننده به کارمند، هزینه‌ها به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت.

این مطلب را از دست ندهید: ایده جدید اوبر، اعطای وام به رانندگان

درخواست کننده اصلی قانون AB 5،  State Assemblywoman Lorena Gonzalez- روز جمعه اعلام کرد:« حالا زمان آن رسیده که کارمندان و پرداخت کننده‌های مالیات ثابت کنیم که ما پشت آنها هستیم، نه میلیاردهای وال استریت.»

منبع: سینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا