تکنولوژی

با بسته‌بندی‌های کاغذی شکلات‌های کیت‌کیت می‌توانید اوریگامی‌ بسازید

حجم زیاد زباله‌های روی کره زمین، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک دنیا را بر این داشته تا فرایند تولید محصول و همچنین بسته‌بندی کالاهای خود را به سمتی سوق دهند که کمترین ضرر را برای محیط‌زیست به دنبال داشته باشد.

یکی از پیشگامان این عرصه، شرکت نستله است که در ماه ژانویه امسال اعلام کرد که تا سال 2025 میلادی، 100 درصد از بسته‌بندی شکلات‌های خود را از مواد قابل بازیافت و به اصطلاح، دوست‌دار محیط‌زیست به انجام برساند.

در راستای تحقق این هدف، دفتر نستله در ژاپن اخیرا از یک طرح بسته‌بندی جدید برای شکلات‌های مینیاتوری محبوب کیت‌کت (KitKat) رونمایی کرد که به جای پلاستیک، می‌توان از کاغذ برای بسته‌بندی این شکلات بهره برد.

برای شرکت‌های بزرگی همچون نستله، تغییراتی این چنینی در بسته‌بندی محصولات و استفاده از مواد قابل بازیافت می‌تواند دستاوری شگرف برای این شرکت سوئیسی قلمداد شود. بازار شکلات‌های کیت‌کت در ژاپن برای نستله بسیار پرسودومنفعت است و طبق آخرین گزارش‌ها، روزانه چیزی حدود 4 میلیون جعبه کیت‌‎کت در این کشور به فروش می‌رود و این یعنی تولید نزدیک به 380 تن پلاستیک در سال، که رقم قابل توجهیست.

سالهاست که فعالان این عرصه از پلاستیک برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند که دلایلی همچون جذابیت بصری جعبه‌های پلاستیکی و همچنین تولید بی‌دردسرتر نسبت به پکیج‌های پلاستیکی را می‌تواند در پشت این تصمیم مشاهده کرد.

اما مدیران نستله در ژاپن سعی دارند تا به این رویه پایان دهند و بسته‌بندی‌های کاغذی را که بعد از استفاده، کاربر می‌تواند از آن برای تولید آثار اوریگامی‌بکار بگیرد، رواج دهند. نستله گفت که با این روش، دیگر خریداران جعبه‌های شکلات را دور نخواهند ریخت و از آن برای ساخت انواع طرح‌های اوریگامی استفاده کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا