پوشیدنی هوشمندنمایشگاه IFA 2019

ایسوس و رونمایی از ساعت VivoWatch SP با قابلیت‌هایی پیشرفته

شرکت ایسوس با رونمایی از ساعت هوشمند جدید خود تحت عنوان ویووواچ SP در خلال نمایشگاه ایفا 2019، زنگ خطر را برای فعالان بازار محصولات پوشیدنی به صدا درآورد.

اگر خاطرتان باشد  پس از عرضه ساعت ذن‌واچ 3 در سال 2016 توسط ایسوس، همگان تصور می‌کردند که این شرکت دیگر به کار خود در این عرصه پایان خواهد داد. اما ایسوس ساعاتی پیش و با رونمایی از ویووواچ SP که مبتنی بر قابلیت‌های ردیابی سلامتی و با طول عمر باتری 14 روزه طراحی شده، به تمامی‌این حرف و حدیث‌ها پایان داد.

ساعت هوشمند جدید ایسوس از طراحی دایره‌ای، حاشیه‌های سرامیکی و همچنین سنسورهای ECG و PGG بهره می‌برد که این دو حسگر در قسمت‌های کناری و پشتی بدنه ساعت تعبیه شده‌اند. طبق گفته ایسوس، کاربران می‌توانند با یک بار شارژ، حدود 14 ساعت از قابلیت‌های این اسمارت‌واچ استفاده کنند. البته این مدت زمان هیچ ارتباطی به استفاده از حالت Watch-Only ندارد و حتی در صورت استفاده از ویژگی‌هایی همچون شمارشگر گام‌ها، حسگر ضربان قلب، تعیین سطح اکسیژن، ردیابی فعالیت‌های عصبی، ردیابی میزان استرس و فشار خود نیز می‌توان تا 14 روز از ویووواچ SP استفاده کرد.

این یعنی برگ برنده ساعت هوشمند ایسوس در رقابت با دیگر مدل‌ها موجود در بازار؛ برای مثال ساعت فیت‌بیت Ionic می‌تواند تنها یک هفته و ساعت اپل‌واچ نیز بین 24 تا 26 ساعت شارژ را در چنین حالتی در خود نگه دارد.

از دیگر مشخصات ساعت ایسوس می‌توان به GPS داخلی به همراه ویژگی‌های مربوط به تندرستی همانند ارائه پیشنهاداتی مربوط به سرعت کاربر در حین پیاده‌روی و دویدن و همچنین ارائه نموداری از حرکات ورزشی کاربر اشاره کرد. از طرفی دیگر، ویووواچ SP قادر است با توجه به اطلاعاتی که از فعالیت‌های ورزشی کاربر و رصد میزان اکسیژن وی جع‌آوری کرده، پیشنهاداتی را ارائه دهد. به لطف قابلیت ارتفاع‌سنج نیز این ساعت می‌تواند برای کوهنوردان مفید باشد. بدنه این ساعت در برابر نفوذ آب نیز مقاوم بوده و قادر به تحمل فشار 5 اتمسفری آب است.

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه این ساعت هوشمند منتشر نشده است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا